KLATOVY: Na sobotu 7. července připravuje Vlastivědné muzeum Dr. Hostaše v Klatovech, p. o., spolu s Obcí Chanovice a za spolupráce několika místních spolků již 16. ročník tradiční akce Den řemesel, který se stal přehlídkou řemeslných dovedností Plzeňského kraje.
Klatovské muzeum, Pověřené odborné regionální pracoviště tradiční lidové kultury pro Plzeňský kraj, pozvalo na letošní ročník 33 řemeslných dílen z Plzeňského kraje. Většina z nich se již chanovické přehlídky v minulosti zúčastnila a předvedla své umění a dovednosti přítomným návštěvníkům.
Jejich řemeslnou prezentaci doplní 19 Nositelů tradice lidových řemesel z celé České republiky. Jedná se o řemeslníky, jež od roku 2001 oceňuje ministr kultury ČR uvedeným titulem za vynikající zvládnutí řemeslné technologie, výraznou prezentační činnost i předávání zkušeností svým nástupcům.
Třetí významnou skupinou pozvaných jsou prodejci tradičních lidových produktů. Letos jich do Chanovic první červencovou sobotu dorazí kolem 25. Pořadatelé při jejich výběru přísně dbají, aby nabízený sortiment odpovídal původní české řemeslné technologii, nebo potravinářské tradici.
Doprovodný program Dne řemesel 2018:
Vystoupení šermířů a tanečnic, loutkové divadlo, produkce dvou hudebních uskupení, stálé a dočasné výstavy v zámeckém areálu, skanzen, prezentace šumavského pivovaru, tvořivé a hravé dílny pro děti, lanové centrum v zámeckém parku.
Den řemesel 2018 se koná v době od 10.00 do 18.00 h v areálu zámku Chanovice a v Expozici lidové architektury (skanzenu).
Účast řemeslníků Plzeňského regionu podpořil Plzeňský kraj, účast Nositelů tradice lidových řemesel ČR podpořilo Ministerstvo kultury České republiky.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”