<p>OLOMOUC/PRAHA: Za účasti teatrologů z celé České republiky, zástupců jednotlivých teatrologických pracovišť, akademických a výzkumných institucí, divadelníků a studentů se uskuteční konference s názvem Česká divadelní historiografie na rozcestí?</p> <p>Konferenci pořádá katedra divadelních, filmových a mediálních studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve čtvrtek 10. listopadu 2011. Program budou tvořit dopolední blok teatrologických příspěvků a odpolední panelová diskuse. </p> <p> V dopolední části vystoupí profesor Jan Císař s příspěvkem na téma Změna paradigmatu české divadelní historiografie, Alena Jakubcová s příspěvkem nazvaným Zkušenosti a perspektivy Kabinetu pro studium českého divadla – kolik podob může mít rok 2012, Margita Havlíčková se bude věnovat organizaci a institucionalizaci dalšího teatrologického výzkumu. Závěr dopoledního bloku je vyhrazen příspěvku Jiřího Štefanidese nazvanému Najdeme pevný bod?<br />
Odpolední diskuse se bude věnovat dvěma tématům: současnému stavu české teatrologie a možnostem a realizaci výzkumu.</p> <p> Na konferenci Česká divadelní historiografie na rozcestí? naváže v pátek 11. listopadu 2011 konference O divadle na Moravě a ve Slezsku V.</p> <p> Program konference O divadle na Moravě a ve Slezsku najdete v příloze.</p> <p> Oběma konferencím předchází diskuze věnovaná samizdatovému časopisu O divadle, která se uskuteční v pondělí 31. října 2011 od 18.00 v Divadle Kolowrat (Ovocný trh 6, Praha 1). </p> <p> Diskusi za účasti členů a spolupracovníků redakce a redakční rady připravilo Sdružení českých divadelních kritiků ve spolupráci s Knihovnou Václava Havla, Národním divadlem a Institutem umění – Divadelním ústavem.</p>
ČESKÉ BUDĚJOVICE: V prosinci před šestadvaceti lety byla v centru Českých Budějovic v blízkosti dominanty města Černé věže s napětím a očekáváním otevřena nová umělecká Galerie Hrozen. Jejím zakladatelem a majitelem, duší celého podniku, byl grafik a ilustrátor Václav Johanus (1947-2024). Jeho životní cesta se bohužel náhle v únoru t.r. uzavřela. Působnost galerie byla v průběhu roku ukončena a Galerie Hrozen tak po čtvrtstoletí intenzivní činnosti završila svoji bohatou historii.
ČR: Původně vystudovaná lékařka v oboru pediatrie v roce 1988 tajně složila v Plzni doživotní řeholní sliby a o půl roku později byla přijata do noviciátu mnišek dominikánek. Od roku 1991 až dosud je ve službách dominikánského řádu a církve. V letech 1998 – 2010 působila na biskupství v Hradci Králové jako asistentka biskupa královéhradeckého a poté jako asistentka arcibiskupa pražského, kardinála Dominika Duky OP v Praze. V této roli měla příležitost naplnit heslo sv. Dominika i kardinála Dominika Duky „In Spiritu Veritatis“ a přispět ke kultivovanosti veřejného a církevního života.
Jak ostatně uvádí ve svém životopise: „Jsem vděčná, že jsem mohla být při realizaci sousoší sv. Vojtěcha a Radima na Libici, na jednom z nejstarších archeologicky probádaných míst naší země, nebo sousoší sv. Vojtěcha, Radima a Radly umístěného v katedrále sv. Víta. Podobně zahájení Via Sancta Mariana, rozjímavého putování z Prahy od Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí do Staré Boleslavi k Palladiu země české na sv. Silvestra 2019, chápu jako dar Ducha svatého. Těší mě také spolupráce s Hnutím na vlastních nohou – Stonožka, kde jsem mohla uplatnit svou původní pediatrickou profesi a starost o ty nejmenší.“
ČR: Divadelní streamovací platforma Dramox spouští tolik očekávanou aplikaci pro Google TV (dříve Android). Po chytrých televizích LG a Samsung tak diváci naladí všechny divadelní záznamy Dramoxu i na televizích Sony, Philips, Hisense, TLC a mnoha dalších. Drtivá většina diváků tedy bude moci během svátků sledovat divadlo online pohodlně z velké televizní obrazovky.
ČR: Vánoční pohádky jsou dlouhá léta symbolem českých Vánoc. Generace diváků si je spojují s rodinnou pohodou, vůní cukroví a kouzlem svátečních dní. Statistiky z loňského roku sice potvrzují, že zájem o pohádky neochabuje, ale zároveň se čím dál hlasitěji ozývá kritika na adresu jejich klesající kvality. Může si česká pohádka udržet své pevné místo na vrcholu televizní zábavy, nebo čelíme postupnému úpadku tohoto kdysi zářivého žánru?