úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
© Zdroj foto: TZ



Baletní studio má za sebou úspěšnou sezonu

Autor článku: 
Ivo Heger

<p>OLOMOUC: Úspěšnou sezonu má za sebou Baletní studio při Moravském divadle Olomouc. Mladým umělcům se podařilo uspět na většině tuzemských soutěží a jejich pohádková představení viděly tisíce diváků.</p> <p>Studio také v květnu uspořádalo 1. ročník mezinárodní soutěže Grand Prix Dance Olomouc 2015.</p> <p>Baletní studio učí stovku dětí z Olomouce a okolí baletu a tanci. Svěřencům se věnují členové profesionálního baletního souboru Moravského divadla, kteří vedou tréninky a připravují mladé tanečníky na představení. Studio učí děti už od čtyř let. Autorem představení je choreograf Robert Balogh, který vede balet olomouckého divadla a režíruje také operní a operetní představení.</p> <p>Děti z Baletního studia v uplynulé sezoně uspěly v soutěžích pořádaných v Praze, Plzni, Hradci Králové, Brně, Třinci i Olomouci. „Myslím, že jsme dobře reprezentovali naše město i celý kraj,“ říká zakladatelka studia Jitka Weiermüllerová. Přičítá to především péči, kterou trenéři malým tanečníkům věnují. Studio pořádá tréninky denně. Vedou je profesionálové věnující se tanci, baletu a sportovní gymnastice.</p> <p>Pro Baletní studio je charakteristická spolupráce s baletním souborem Moravského divadla Olomouc. Malí a velcí tanečníci se tak setkávají například v představeních Tarzan, Hvězdy tančí a Broučci. Představením se daří nejen na domovské scéně, ale Baletní studio s nimi úspěšně vyjíždí také na zájezdy. Členové studia na oplátku účinkují například v klasických baletech Spící krasavice a Louskáček.</p> <p>Zatím nejnovější aktivitou Baletního studia při Moravském divadle Olomouc je organizace prvního ročníku mezinárodní soutěžní přehlídky mladých tanečníků v klasickém a moderním tanci. Akce byla určena svěřencům neprofesionálních baletních škol, tanečních oddělení základních uměleckých škol a amatérským souborům i jednotlivcům. Hned napoprvé se podařilo do Olomouce přilákat svěřence 23 škol, kteří soutěžili celkem v šesti kategoriích.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024