Letos se bude opět soutěžit o ceny za nejlepší veřejně prospěšnou reklamní kampaň v České republice. Již druhým ročníkem tak pokračuje u nás zatím ojedinělá soutěž Žihadlo, která hodnotí pouze reklamy propagující neziskový sektor. Na rozdíl od jiných soutěží podobného typu neoceňuje Žihadlo jen kreativitu reklamní agentury, ale také neziskové organizace jako zadavatele reklamy.
„Jedním z našich cílů je podnítit neziskové organizace, aby reklamu jako jeden z důležitých komunikačních kanálů využívaly efektivně a smysluplně. Proto je součástí hodnocení i to, do jaké míry kampaň splnila svůj cíl, zda oslovila správnou cílovou skupinu a zda to udělala vhodnou formou,“ vysvětluje Marek Šedivý, ředitel společnosti Neziskovky.cz, která soutěž pořádá.
„Potěšilo nás, že loňský první ročník soutěže vzbudil velký zájem. Ukázalo se, že soutěž o nejlepší sociální reklamu na českém trhu chyběla, přitom jde o poměrně prestižní záležitost nejen pro samotné neziskovky, které ji zadávají, ale i pro její zpracovatele z řad reklamních agentur.“
Soutěže se mohou zúčastnit nestátní neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, nadace, nadační fondy, církevní právnické osoby), které zviditelnily veřejně prospěšný projekt prostřednictvím mediální kampaně v období od 1. září 2007. Ceny budou udělovány v kategoriích tištěná reklama, televizní a kino spot, rádiový spot a internetový projekt. V odborné porotě zasednou stejně jako v loňském roce zástupci médií, reklamních agentur a neziskových organizací.
Vítězové soutěže pak budou slavnostně vyhlášeni 30. října v průběhu slavnostního večera v Kostele sv. Šimona a Judy. Hlavní cena – Žihadlo od zlínského sochaře Jiřího Pašky - poputuje neziskové organizaci jako zadavateli kampaně. Soutěž organizuje obecně prospěšná společnost Neziskovky.cz (dříve Informační centrum neziskových organizací).
Uzávěrka soutěže je 3. října 2008.
ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.
ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace.