BLATNÁ: Město Blatná poslední červnový víkend zazáří ve zlatých odstínech, kdy v rámci ARTfestivalu oslavíme 100. výročí od konání první Výstavy růží, pořádané v roce 1924 významným českým šlechtitelem Janem Böhmem. Letošní ARTfestival je symbolicky věnován růži s názvem Zlaté Jubileum. Program nabídne rozmanitou paletu akcí, floristické expozice, design market, tvůrčí dílny, koncerty, divadelní představení, inspirativní přednášky a KLUSYMFONII – slavnostní sobotní koncert Tomáše Kluse s Jihočeskou filharmonií.
Vodní hladina, historické centrum, sklepení i zákoutí farních zahrad se budou třpytit tisíci růžemi ve floristických instalacích. Nábřeží ožije růžovým trhem nabízejícím produkty z růží, včetně šperků, kosmetiky, sirupů, svíček, apod.
Pro rodiny s dětmi jsou připraveny tematické tvůrčí dílny, růžová stezka se skrytým příběhem, pohádková představení o zlatém medu nebo zlaté medaili, relaxační a pikniková místa u vody s možností zapůjčení lodiček. Gurmáni ocení růžové menu a originální letní dezerty či drinky.
Součástí programu jsou také inspirativní přednášky. Design zahrad, zelené pokoje a růžovou kompozici představí Atelier Flera.
Jubileum oslavíme také v rámci roku české hudby ve spolupráci s festivalem Rosa Bohemica. Kvartet Z mého života zazní k výročí 200 let od narození Bedřicha Smetany v podání souboru Ad Cordem složeného ze členů České filharmonie.
Zlatou barvou se budou inspirovat i taneční performance a promítne se do svatební floristiky. Za zlatou trofejí se rozeběhnou Bratři v tricku se svou Běžkařskou odyseou a jeviště rozzáří Michal Horák nebo Tomáš Klus, který společně s Jihočeskou filharmonií uzavře slavnostní sobotní večer.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.