ČR: Opět po roce publikuje odborný internetový časopis Taneční aktuality své tištěné číslo – Speciální vydání na téma Tanec a publikum. Křest publikace proběhne z důvodu nařízení vlády až v následujících měsících a jeho kmotrem se stane choreograf Václav Kuneš.
I letos je Speciální vydání dvojjazyčné a obsahuje původní články autorů na dané téma v širším kontextu aktuální české taneční scény. Třetí ročník se zabývá tématem Tanec a publikum z různých perspektiv. Úvodní texty bilancující uplynulou sezonu se nad úlohou diváků pozastavují v kontextu aktuální situace z pohledu čtyř žánrů – baletu, současného tance, nonverbálního divadla i nového cirkusu. Autoři dále přiblíží například různé formy práce s publikem českých pohybových festivalů i baletů vícesouborových divadel, angažovanost diváků i umělců a pozastaví se také nad samotným diváckým prožitkem tance. Nechybí ani exkurz do možností digitálního přenosu a interakce mezi diváky a performery v jeho rámci.
„Když vznikala koncepce letošního Speciálu, po koroně nebylo ještě ani vidu ani slechu. Ale
celá pandemie a s tím spojené zavření divadel myslím každého přivedlo k myšlenkám o tom,
co pro něj vlastně znamená být divákem v divadle, naživo, co je přenosné obrazovkou a co
není. Takže svým způsobem toto téma získalo ještě na větší aktuálnosti,“ přiznává editorka Speciálního vydání Petra Dotlačilová.
„Speciál“ je určen všem, kteří se zajímají o tanec a divadlo a chtějí si o tom přečíst i něco víc než „jen“ recenze či rozhovory, zajímá je širší kontext jednotlivých děl, osobností a organizací a možná i určitý teoretický přesah. Publikace čítající 129 stran bude v prodeji za 129,- Kč díky podpoře MKČR a SFK, a čtenáři ji seženou na pultech vybraných divadel, knihoven či knihkupectví či přes objednávky na www.taneciaktuality.cz.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.