HRADEC KRÁLOVÉ: Správní rada Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s. v Hradci Králové vypisuje výběrové řízení na místo ředitele / ředitelky s uzávěrkou doručení přihlášek 28. února 2025. Výběrové řízení je vyhlášeno podle ustanovení zakládací smlouvy této o.p.s., neboť současnému řediteli, Tomáši Jarkovskému, vyprší jeho šestiletý mandát 31. prosince letošního roku.
Výběrové řízení je otevřené všem zájemcům splňujícím předepsané předpoklady, mezi které mj. patří ukončené vysokoškolské vzdělání, orientace v oboru a kulturní přehled, aktivní znalost minimálně jednoho světového jazyka nebo manažerské a komunikační dovednosti. Součástí přihlášky je rovněž koncepce divadla na období příštích šesti let. Podrobné podmínky výběrového řízení i základní dokumenty týkající se činnosti Divadla Drak a MIFD o.p.s. (výroční zprávy divadla a zakládací smlouva) jsou k dispozici na webových stránkách draktheatre.cz.
Uchazeče / uchazečky, jejichž přihlášky budou odpovídat požadovaným formálním a obsahovými náležitostem, pozve poradní výběrová komise k osobnímu jednání a prezentaci projektů. Na základě hodnocení výběrové komise pak správní rada jmenuje nového ředitele / novou ředitelku Divadla Drak a MIFD o.p.s. s požadovaným termínem nástupu do funkce 1. ledna 2026.
Výběrové řízení na pozici ředitele / ředitelky Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s.
Správní rada Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s., se sídlem v Hradci Králové, Hradební 632, 500 03, identifikační číslo: 27504671, zapsaná ve veřejném rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl O, vložka 141, vyhlašuje na základě čl. IX. odst. 1 zakládací smlouvy obecně prospěšné společnosti Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s. výběrové řízení na obsazení místa ředitele/ky divadla
Požadované předpoklady:
Přihláška do výběrového řízení musí obsahovat:
Přihlášku, strukturovaný profesní životopis a koncepční dokumenty požadujeme předložit v písemné podobě v zalepené obálce na níže uvedenou doručovací adresu.
Zároveň požadujeme do obálky vložit paměťové médium, na němž budou uloženy všechny předané dokumenty elektronicky.
Nabízíme
Manažerskou smlouvu na období 6 let
Platové podmínky odpovídající významu a složitosti vykonávané práce
Základní podklady pro zájemce o výběrové řízení (tzn. zakládací smlouva, statut, výroční zprávy) jsou k dispozici na webových stránkách Divadla Drak (www.draktheatre) nebo ve veřejném rejstříku na adrese www.justice.cz. Případné dotazy týkající se výběrového řízení je možné adresovat na předsedkyni správní rady Mgr. Janu Burdychovou (jana.burdych@seznam.cz).
Upozorňujeme
Předpokládaný nástup 1. ledna 2026.
Výběrové řízení se uskuteční podle pravidel schválených správní radou Divadla Drak a MIFD o.p.s.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení (včetně výsledků) kdykoliv v jeho průběhu, případně si od uchazeče vyžádat některé další dokumenty či prohlášení.
Uchazeči/uchazečky zašlou své přihlášky s přílohami doporučeně nebo předají osobně na níže uvedenou doručovací adresu tak, aby byly doručeny nejpozději do 28. února do 12:00. Obálka s přihláškou musí být označena „Výběrové řízení – ředitel / ředitelka Divadla Drak – NEOTVÍRAT“.
Doručovací adresa: Divadlo Drak, Hradební 632, 500 03 Hradec Králové
Základní pravidla výběrového řízení:
Správní rada Divadla Drak a MIFD o.p.s. jmenuje poradní výběrovou komisi, která od okamžiku jmenování provádí praktickou realizaci výběrového řízení.
Výběrové řízení proběhne takto:
Formální úroveň projevu, vyjadřovací a argumentační schopnosti v rámci obsahové stránky
Soulad prezentovaných záměrů s posláním a rozvojovými cíli Divadla Drak a MIFD o.p.s.
Soulad prezentovaných záměrů s posláním a rozvojovými cíli Divadla Drak a MIFD o.p.s.
Schopnost reagovat na dotazy, připravenost a znalost problematiky.
Uveřejnění výsledků:
Výsledky výběrového řízení budou každému uchazeči/uchazečce sděleny doporučeným dopisem
a zároveň budou uveřejněny na webových stránkách Divadla Drak a MIFD o.p.s., Statutárního města Hradec Králové a Královéhradeckého kraje.
ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.
ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace.
ČR: Tříkrálová sbírka, největší dobročinná sbírková akce v České republice, oslaví letos v lednu 25. výročí. K této mimořádné příležitosti připravila Charita Česká republika, která sbírku každoročně organizuje, speciální hudební dárek pro všechny, kdo se na sbírce podílejí – od organizátorů a koledníků přes dárce až po ty, kterým výtěžek sbírky pomáhá. Novou kolednickou hymnu Tři králové pro sbírku složil a nazpíval populární písničkář Michal Horák. K hymně zároveň vznikl výpravný videoklip v režii vyhledávaného Markuse Kruga. Podívejte se zde.