čtvrtek
9. ledna 2025
svátek slaví Vladan
Logo
© Archiv Divadla Drak



Výběrové řízení na místo ředitele / ředitelky Divadla Drak

HRADEC KRÁLOVÉ: Správní rada Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s. v Hradci Králové vypisuje výběrové řízení na místo ředitele / ředitelky s uzávěrkou doručení přihlášek 28. února 2025. Výběrové řízení je vyhlášeno podle ustanovení zakládací smlouvy této o.p.s., neboť současnému řediteli, Tomáši Jarkovskému, vyprší jeho šestiletý mandát 31. prosince letošního roku.

Výběrové řízení je otevřené všem zájemcům splňujícím předepsané předpoklady, mezi které mj. patří ukončené vysokoškolské vzdělání, orientace v oboru a kulturní přehled, aktivní znalost minimálně jednoho světového jazyka nebo manažerské a komunikační dovednosti. Součástí přihlášky je rovněž koncepce divadla na období příštích šesti let. Podrobné podmínky výběrového řízení i základní dokumenty týkající se činnosti Divadla Drak a MIFD o.p.s. (výroční zprávy divadla a zakládací smlouva) jsou k dispozici na webových stránkách draktheatre.cz.

Uchazeče / uchazečky, jejichž přihlášky budou odpovídat požadovaným formálním a obsahovými náležitostem, pozve poradní výběrová komise k osobnímu jednání a prezentaci projektů. Na základě hodnocení výběrové komise pak správní rada jmenuje nového ředitele / novou ředitelku Divadla Drak a MIFD o.p.s. s požadovaným termínem nástupu do funkce 1. ledna 2026.

28.02.2025
Autor článku: 
Tiskové oddělení Divadla Drak

PODMÍNKY VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

Výběrové řízení na pozici ředitele / ředitelky Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s.

Správní rada Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s., se sídlem v Hradci Králové, Hradební 632, 500 03, identifikační číslo: 27504671, zapsaná ve veřejném rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl O, vložka 141, vyhlašuje na základě čl. IX. odst. 1 zakládací smlouvy obecně prospěšné společnosti Divadla Drak a Mezinárodního institutu figurálního divadla o.p.s. výběrové řízení na obsazení místa ředitele/ky divadla

Požadované předpoklady:

  • vysokoškolské, minimálně magisterské či jinak odpovídající vzdělání
  • znalost právního řádu České republiky, zvláště právní problematiky v oblasti kultury a veřejné správy, znalost obecných, právních i ekonomických principů, na nichž funguje obecně prospěšná společnost
  • orientace v oboru a všeobecný kulturní přehled
  • aktivní znalost minimálně jednoho světového jazyka
  • minimálně 3 roky manažerské praxe, nejlépe v oblasti divadla případně v dalších oblastech kultury
  • manažerské a komunikační dovednosti
  • bezúhonnost

 

Přihláška do výběrového řízení musí obsahovat:

  • označení výběrového řízení
  • jméno, příjmení, titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, číslo občanského průkazu, kontaktní adresu, telefon, e-mail, datum a vlastnoruční podpis
  • strukturovaný profesní životopis s údaji o dosavadních zaměstnáních a praxi, odborných znalostech a dovednostech, přehled publikační, přednáškové či pedagogické činnosti, kontakty na alespoň 2 osoby, které mohou poskytnout referenci
  • uchazečem formulovanou definici základního poslání Divadla Drak a MIFD o.p.s.
  • koncepci společnosti na období příštích 6 let v rozsahu min. 5 a max. 10 stran
  • ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  • souhlas se zpracováním osobních údajů
  • originál výpisu z rejstříku trestů, ne starší než 3 měsíce

Přihlášku, strukturovaný profesní životopis a koncepční dokumenty požadujeme předložit v písemné podobě v zalepené obálce na níže uvedenou doručovací adresu.

Zároveň požadujeme do obálky vložit paměťové médium, na němž budou uloženy všechny předané dokumenty elektronicky.

 

Nabízíme

Manažerskou smlouvu na období 6 let

Platové podmínky odpovídající významu a složitosti vykonávané práce

Základní podklady pro zájemce o výběrové řízení (tzn. zakládací smlouva, statut, výroční zprávy) jsou k dispozici na webových stránkách Divadla Drak (www.draktheatre) nebo ve veřejném rejstříku na adrese www.justice.cz. Případné dotazy týkající se výběrového řízení je možné adresovat na předsedkyni správní rady Mgr. Janu Burdychovou (jana.burdych@seznam.cz).

 

Upozorňujeme

Předpokládaný nástup 1. ledna 2026.

Výběrové řízení se uskuteční podle pravidel schválených správní radou Divadla Drak a MIFD o.p.s.

Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení (včetně výsledků) kdykoliv v jeho průběhu, případně si od uchazeče vyžádat některé další dokumenty či prohlášení.

 

Uchazeči/uchazečky zašlou své přihlášky s přílohami doporučeně nebo předají osobně na níže uvedenou doručovací adresu tak, aby byly doručeny nejpozději do 28. února do 12:00. Obálka s přihláškou musí být označena „Výběrové řízení – ředitel / ředitelka Divadla Drak – NEOTVÍRAT“.

 

Doručovací adresa: Divadlo Drak, Hradební 632, 500 03 Hradec Králové

 

Základní pravidla výběrového řízení:

Správní rada Divadla Drak a MIFD o.p.s. jmenuje poradní výběrovou komisi, která od okamžiku jmenování provádí praktickou realizaci výběrového řízení.

Výběrové řízení proběhne takto:

  1. Výběrová komise posoudí přihlášky uchazečů/uchazeček do výběrového řízení z hlediska požadovaných formálních a obsahových náležitostí. Uchazeče/uchazečky, jejichž přihlášky nesplňují náležitosti požadované ve výzvě k podávání přihlášek, komise z výběrového řízení vyřadí.
  2. Uchazeče/uchazečky, jejichž přihlášky splňují náležitosti požadované ve výzvě k podávání přihlášek, pozve výběrová komise k osobnímu jednání a prezentaci záměrů uchazeče ve funkci ředitele společnosti. Výběrová komise poskytne každému z uchazečů/uchazeček pro představení jeho záměrů ve funkci ředitele společnosti stejný časový prostor.
  3. Výběrová komise hodnotí uchazeče/uchazečky podle následujících kritérií:
  4. Věcný obsah a úroveň koncepčních materiálů požadovaných ve výzvě k podávání přihlášek s ohledem na jejich přínos k naplňování poslání společnosti a k jejímu dalšímu rozvoji
  5. Formální stránka prezentace uchazeče/uchazečky

Formální úroveň projevu, vyjadřovací a argumentační schopnosti v rámci obsahové stránky

Soulad prezentovaných záměrů s posláním a rozvojovými cíli Divadla Drak a MIFD o.p.s.

  1. Obsahová stránka prezentace uchazeče/uchazečky

Soulad prezentovaných záměrů s posláním a rozvojovými cíli Divadla Drak a MIFD o.p.s.

Schopnost reagovat na dotazy, připravenost a znalost problematiky.

  1. Výběrová komise vyhodnotí vítězného/vítěznou uchazeče/uchazečku a doporučí Správní radě Divadla Drak a MIFD o.p.s. ho/ji ke schválení na pozici ředitele/ředitelky Divadla DRAK a MIFD o.p.s. Výběrová komise může případně nedoporučit žádného/žádnou uchazeče/uchazečku.
  2. Správní rada Divadla Drak a MIFD o.p.s. na základě čl. IX. odst. 1 zakládací smlouvy o obecně prospěšné společnosti rozhodne o jmenování navrženého/navržené uchazeče/uchazečky ředitelem/ředitelkou Divadla Drak a MIFD o.p.s.

 

Uveřejnění výsledků:

Výsledky výběrového řízení budou každému uchazeči/uchazečce sděleny doporučeným dopisem
a zároveň budou uveřejněny na webových stránkách Divadla Drak a MIFD o.p.s., Statutárního města Hradec Králové a Královéhradeckého kraje.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Ostatní
Odborné studie a recenze
09.01.2025

ČR: Dovolujeme si vás upozornit na dva dotační programy, které vyhlásilo Ministerstvo kultury ČR na rok 2025.

Havarijní program na rok 2025 a Program péče o vesnické památkové rezervace, vesnické památkové zóny a krajinné památkové zóny

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Architektura, Ostatní, Památky
Co se děje
09.01.2025

ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace. 

Zlínský kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
09.01.2025

ČR: Tříkrálová sbírka, největší dobročinná sbírková akce v České republice, oslaví letos v lednu 25. výročí. K této mimořádné příležitosti připravila Charita Česká republika, která sbírku každoročně organizuje, speciální hudební dárek pro všechny, kdo se na sbírce podílejí – od organizátorů a koledníků přes dárce až po ty, kterým výtěžek sbírky pomáhá. Novou kolednickou hymnu Tři králové pro sbírku složil a nazpíval populární písničkář Michal Horák. K hymně zároveň vznikl výpravný videoklip v režii vyhledávaného Markuse Kruga. Podívejte se zde.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Hudba, Lidová kultura
Co se děje
07.01.2025