MĚLNÍK: V Regionálním muzeu proběhlo10. září 2008 slavnostní zahájení projektu skládání mozaikových květů „Loukamosaic“, který je určen školám a školským zařízením. Smysl a cíl unikátního uměleckého projektu s charitativním přesahem nastínila zástupcům školských zařízení i žákům dvojice jeho autorů akademický sochař Michal Bouzek a akademická malířka Lucie Jiřičková – Crocro.
Hlavní myšlenkou projektu je vznik unikátního uměleckého díla – velké mozaiky louky, složené z mnoha mozaikových květů vytvořených dětmi i dospělými z celého světa. Květinová mozaika bude vystavována po celé Evropě, na webových stránkách a jednoho dne získá svůj prostor na symbolicky významném místě.
Zahájení v mělnickém muzeu se kromě jiných zúčastnili zástupci stacionáře Slunečnice – sdružení zajišťujícího budoucnost postižených dětí Mělník, který získá výtěžek akce.
Při realizaci tohoto projektu spolupracuje Regionální muzeum Mělník s občanským sdružením Femancipation mezinárodního projektu - Loukamosaic. Akce probíhá od roku 2006 a ve Středočeském kraji se již uskutečnila v muzeích v Rakovníku, v Příbrami a v Berouně. Součástí projektu je charitativní část inspirovaná léčivou silou rostlin a program Barvy slov pro zapojení nevidomých. Částka v hodnotě 10,- Kč z každé mozaiky bude věnována vybranému místnímu sociálnímu zařízení. Do skládání květinových motivů se mohou zapojit dospělí, děti z mateřských a základních škol, zájmových organizací, studenti a ostatní zájemci. Je zcela na jejich rozhodnutí, zda si chtějí mozaiku pouze složit nebo se stane součástí projektu Loukamosaic – největší společné mozaiky na světě.
Více informací naleznete na www.muzeum-melnik.cz
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.