BROUMOV: V sobotu 1. dubna se od 8:30 do 13 hodin koná na nádvoří a v zahradě broumovského benediktinského kláštera tradiční Velikonoční trh. Jeho součástí je i rukodělná dílna pro děti.
Velikonoční trh je už v broumovském klášteře tradicí a je stejně oblíbený jako prosincový Adventní trh. Letos vychází právě na „apríla“, tedy na 1. dubna. Návštěvníkům se od 8:30 do 13 hodin otevře na nádvoří broumovského kláštera a v přilehlých prostorách. Velikonoční trh je vyhlášený prodejem kvalitních regionálních produktů, velikonočních dekorací, pomlázek spolu s bohatou nabídkou občerstvení a skvělou atmosférou. Mezi prodejci nebudou chybět producenti dřevěných a řezbářských výrobků, keramika, kovářské výrobky, domácí mýdla a další. Populární jsou také stánky lokálních producentů potravin, ať už se jedná o pekařské výrobky z Kvíčerovské pekárny, broumovský sýr Braunauer nebo poctivé uzeniny z Krkonoš. Nabídku jako vždy doplní také marmelády a sirupy, včelařské produkty, jako jsou med i medovina a vína z Benediktinských sklepů. Na trhu se bude prezentovat také Broumov 2028, který kandiduje na Evropské hlavní město kultury.
Velikonoční trh je ovšem také příležitostí k setkávání se s přáteli a sousedy, lidé tráví v družném hovoru společné chvilky na nádvoří kláštera či v přilehlé zahradě. Zvlášť po dlouhé zimě je vždy příjemné pobýt v přátelské atmosféře. „Počasí v návštěvnosti trhu nehraje úplně roli, i když nám zrovna nepřeje, lidé stejně vždy přijdou, neboť vědí, že je zde vždy hojné množství prodejců s kvalitní nabídkou produktů a skvělá atmosféra,“ doplňuje produkční Anna Iljašenková ze Vzdělávacího a kulturního centra Broumov. Na Velikonoční trh pravidelně přijíždějí návštěvníci z blízka i z daleka, kteří mohou návštěvu kláštera spojit s další kulturní nabídkou na Broumovsku.
V rámci Velikonočního trhu je vždy připraven program pro děti a jejich rodiče. Od 9:30 do 12 hodin bude v prostorách Maiwaldovy akademie probíhat tradiční rukodělná dílna pro děti.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.