OSTRAVA: Zveme vás v pondělí 17. 6. na diskusi s pastorem a dobrovolníkem z východní ukrajinské fronty Olegem Tkačenkem a reportérem Českého rozhlasu na Ukrajině Martinem Dorazínem, ve středu 19. 6. na kulatý stůl o budoucnosti ostravského Bauhausu a ve čtvrtek 20. 6. na vernisáž výstavy Jiřího Hrdiny ve Fotografické galerii Fiducia.
Jaká je situace na východní frontě? Jak zde pracují dobrovolníci zachraňující životy stovek civilistů a novináři přinášející zpravodajství z války? To vše se dozvíte v debatě, která kromě jiného představí i sbírku, jejíž výtěžek půjde na vybudování „Archy Naděje“ v Doněcké Ukrajině.
Kaplana Olega Tkačenka, který od počátku války v roce 2014 jako pekař a humanitární pracovník působí ve svém rodném kraji na východní Ukrajině, možná znáte z českých médií, především z reportáží Martina Dorazína v Českém rozhlase.
Oleg aktivně pomáhá obyvatelům frontových městeček a vesnic, zásobuje je potravinami i léky a v případě nutnosti je evakuuje do bezpečí. Lidé na frontě žijí v nepředstavitelných podmínkách, ve sklepeních a nevytápěných prostorech, ve stresu z náletů a neustálé přítomnosti smrti, jsou často po letech války zlomení, fyzicky i psychicky. Oleg proto zamýšlí vybudovat rehabilitační komunitní centrum, které by sloužilo jako přestupní stanice pro evakuované na cestě do normálního a bezpečnějšího světa. Cílem je zachránit co nejvíce životů lidí, kteří jsou ohroženikrutostí války a často na pokraji svých sil.
Pořádáme ve spolupráci se spolkem Koridor UA.
Více o sbírce zde: https://www.donio.cz/…ine
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.