PRAHA: Jedenáctý ročník festivalu opět v pěti koncertních večerech nabídne mimořádný hudební zážitek v jedinečném prostředí pražské katedrály. Již 5. července se na úvodním koncertu představí jeden z nejvýznamnějších představitelů francouzské varhanní školy Philippe Lefebvre, titulární varhaník katedrály Notre-Dame v Paříži. Kromě rafinovaně zvoleného repertoáru věhlasných francouzských autorů nabídne posluchačům i fenomenální improvizační umění.
Dále vystoupí legenda české varhanické školy prof. Jan Hora, který provede díla světově proslulých i méně známých autorů z různých období.
V dalších třech koncertech se představí vynikající zástupci mladší generace varhaníků: Tomáš Pindór, Aleš Nosek a Pavel Svoboda.
Festival pořádá Metropolitní kapitula u sv. Víta v Praze ve spolupráci s Kanceláří prezidenta republiky a Správou Pražského hradu.
Kompletní program a předprodej vstupenek na www.varhannifestival.cz.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz