KLADNO: Využití umělé inteligence v kreativní práci, produkce audio a video obsahu, lektorské dovednosti nebo řešení krizových a stresových situací. To jsou jen vybraná témata z nabídky 50 workshopů, které letos pro pracovníky kulturních a kreativních odvětví chystá Středočeská vědecká knihovna v Kladně po celém Středočeském kraji.
Vzdělávací aktivity Středočeské akademie pro kulturní a kreativní odvětví (zkráceně SAKKO) se zaměří na oblasti digitálních dovedností, finanční gramotnosti a manažerských a komunikačních kompetencí. Konat se budou od února do prosince vedle krajské knihovny v Kladně také v 5 knihovnách v Benešově, Mladé Boleslavi, Příbrami a Kutné Hoře.
Kompletní přehled workshopů s jejich termíny najdete na www.sakko.cz.
Workshopů se mohou zúčastnit jak zaměstnanci kulturních institucí, tak OSVČ. Účast na workshopech je bezplatná.
„Díky projektu dostávají lidé pracující v kultuře a kreativních odvětvích unikátní příležitost rozšířit si své znalosti a dovednosti. V loňském roce nám na kvalitu i výběr kurzů přišla velmi pozitivní zpětná vazba, proto mě těší, že jsme i letos získali finanční podporu,“ říká ředitel Středočeské vědecké knihovny Roman Hájek.
Projekt Rozvoj měkkých dovedností pracovníků v kulturním a kreativním sektoru ve Středočeském kraji II je realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury ČR a bude podpořen také z rozpočtu Středočeského kraje.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”