ČR: Možná jste si všimli, možná nikoli... O prázdninách mají lidé zpravidla jiné starosti, ale i radosti, proto chci naše čtenáře upozornit na sérii článků, které se týkají legislativy, a jejichž autorem je právní expertka Mgr. NIPOS Kateřina Vítová. Mohou se týkat čehokoli, co Vás zajímá. Vycházíme z internetové právní poradny, která je k dispozici na www.nipos-mk.cz, kam je také možné posílat dotazy na to, co Vás z této oblasti zajímá. Nyní můžete náměty poslat i nám, a myslím, že pokud tak učiníte, bude z toho mít prospěch i řada dalších čtenářů.
Dnes je zveřejněn druhý článek na téma "Jak je to s udělením souhlasu vlastníka, má li být sídlo v sídle příspěvkové organizace", ten první s vypovídajícím názvem "Spolek v roli zaměstnavatele" vyšel 9. 6. 2017. Věřím, že články s legislativní tematikou Vám budou ku prospěchu, ale zároveň si myslím, že zejména praktik, tedy někdo, kdo se potýká s právními normami např. při zřizování, provozování a třeba účetnictví spolku nebo při pořádání festivalu, narazí na úsaklí, která nejsou ještě úplně zmapována.
Talk tedy ptát se můžete v právní poradně NIPOS nebo své dotazy posílejte na redakce@mistnikultura.cz. Naše prvání expertka Mgr. Kateřina Vítová nenechá žádný dotaz bez odpovědi.
Krásný zbytek léta
Ludmila Kučerová
PRAHA: Jiří Opěla (25. 12. 1939 – 2. 10. 2023) byl unikátní osobností, která stála u zrodu úspěchů Pražského komorního baletu, když si vzal v 70. letech na starost jeho produkci. Pavel Šmok o něm říkal: „Bez Jirky Opěly už bychom už neexistovali.“ Obchodní duch a radost z náročných úkolů jej provázely celý profesní život a pro Pražský komorní balet se stal nepostradatelným, jedním z těch, bez kterých by soubor nepřeklenul těžká období, člověk, o jakém jste přesvědčení, že s vámi zůstane navždy.
PARDUBICE: Jedna z významných staveb architekta Josefa Gočára, Winternitzovy automatické mlýny, se po třech letech intenzivní rekonstrukce otevřela veřejnosti. Historický komplex budov, který byl v provozu více než 100 let, zažívá transformaci na moderní kulturně-společenskou městskou čtvrť. Iniciátorem proměny celého areálu je Nadace Automatické mlýny manželů Smetanových. Ti koupili areál v roce 2016 a k obnově národní kulturní památky přizvali město Pardubice a Pardubický kraj. Rekonstrukci celého areálu za tři čtvrtě miliardy korun nastartovala možnost 400 milionové evropské dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), kterou vlastníci objektů dohromady získali prostřednictvím ITI Hradecko-pardubické aglomerace.
Podrobnosti najdete v připojené tiskové zprávě.
ČR: Společnost GLAZ Bridge právě vyhlásila veřejnou soutěž Funerary Art competition Open call vol II. na řešení současných funerálních stél a náhrobků pro interiér i exteriér. Povinným materiálem jsou opět sklo, kámen, kov nebo beton. Soutěž se uzavírá 15. 1. 24 a na konci února budou vyhlášeni umělci, jejichž vybraných dvanáct vítězných objektů bude zařazeno do druhé kolekce Glaz Bridge projektu. Výstava proběhne v létě 2024 částečně opět v Uměleckoprůmyslovém muzeu. První vybraná autorka již byla odtajněna-je jí uznávaná malířka Lucie Jindrák Skřivanová.