Od roku 2003 ubývá těch, kteří vyjíždějí na delší turistické a rekreační cesty po valstech českých. V roce 2005 a 2006 sice celkové výdaje na cestování po tuzemsku převýšily výdaje cestování v zahraničí, ale v roce 2007 dochází opět ke změně poměru ve prospěch výjezdového cestovního ruchu. A také dynamika celkových výdajů na cestování v tuzemsku je v posledních třech letech výrazně nižší, nežli u výjezdového cestovního ruchu.
Celkové výdaje v ČR v zahraničí
na cestovní ruch (v mil. Kč)
2004 79171 79 573
2005 86 933 77 865
2006 87 997 83 185
2007 88 591 99 403
Zdroj: ČSÚ
Pohyb našich občanů po České republice je ovlivněn kvantitou nabídky, její pestrostí a zajímavostí. Hrady a zámky mají v nabídce trvalé místo. Rozšiřováním jejich otevírací doby, zatraktivňováním prohlídek s využitím interaktivního zapojení návštěvníků a stupňujícím se počtem nabízených akcí v jejich prostorech jednoznačně zkvalitňují nabídku i mimo u nás stále dominantní letní sezónu.
„Současná finanční krize je příležitostí uvědomit si pozitivní dopad zvýšení domácího cestovního ruchu na naši ekonomiku a povzbudit jej." říká Ing. Petr Kratochvíl z agentury CzechTourism. „K tomu je namířena aktivita CzechTourism – příprava projektu Marketingové aktivity k zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu," dodává.
Cílem projektu je zvýšit objem domácího cestovního ruchu s využitím jeho nově zavedené značky, díky níž získá cestování v Česku vyšší hodnotu ve vnímání občanů a která pomůže vzbudit zájem o častější trávení volného času v tuzemsku.
Záměrem je přiblížit také spotřebitelům nabídku aktivit domácího cestovního ruchu a zvýšit u nich autoritu služeb turistických informačních center.
Realizaci projektu umožní čerpání prostředků v rámci prioritní osy 4a, 4b Národní podpory cestovního ruchu Integrovaného operačního programu.
ČR: Aktuálním technologickým fenoménem dneška je bezesporu umělá inteligence (AI) a její integrace do každodenního života. Neustále se objevují nové a nové nástroje, služby a aplikace postavené na této technologii, které slibují zásadní změny v našich každodenních činnostech a pracovních procesech. Nicméně, otázkou zůstává, zda je AI skutečně revolučním posunem, nebo jen další technologickou bublinou, která nakonec praskne, podobně jako tomu bylo s Webem 2.0 před více než dvaceti lety. V tomto kontextu se objevuje otázka: může umělá inteligence skutečně transformovat fungování knihoven? A pokud ano, v jakých konkrétních oblastech? V tomto článku se pokusím odpovědět na tyto otázky a prozkoumat potenciál AI v modernizaci knihovních služeb.
ZLÍN: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně (MJVM) digitalizovalo v loňském roce 71 ročníků podnikových novin významného regionálního závodu Continental Barum s.r.o. Podnikové noviny začal tehdejší závod Rudý říjen vydávat v roce 1953 a jsou nepřetržitě vydávány dodnes. Název novin je vždy přizpůsoben změnám názvu organizace.