ZLÍN: Ve Zlínském kraji se připravuje projekt s pracovním názvem Evropská jantarová stezka, který by měl být předložen počátkem příštího roku do operačního programu Central Europe. Celkový rozpočet činí 86 milionů Kč, z toho je zvažováno 43 milionů pro Zlínský kraj, 25,8 milionů pro maďarskou župu Vas a po 8,6 milionech Kč pro další dva zahraniční partnery. Projekt naváže na již realizovaný projekt Jantarová stezka, který nabízí nejzajímavější místa z Moravy a Slezska. (Moravská jantarová stezka získala cenu Nejlepší turistický produkt v soutěži Náš kraj 2007.)
Nyní k nim mají přibýt také další lokality v Maďarsku, Polsku a snad i Rakousku. Snahou je vytvořit turistický produkt celé střední Evropy, který by přitáhl zejména náročné zájemce z Ruska a Asie.
V Maďarsku se stane partnerem ve zmíněném projektu župa Vas, s kterou udržuje Zlínský kraj již pět roků přátelské styky. Evropská jantarová stezka má přinést společné turistické produkty, ale zúčastněné země budou vytvářet vlastní nabídku zaměřenou zejména na své kulturní tradice a kulturní dědictví.
Zlínský kraj se hodlá postarat o kompletní pasportizaci atraktivních míst, zpracovat hlavní turistickou nabídku a vytvořit pod marketinkovou značkou Evropská jantarová stezka (EJS) konkurenceschopné projekty. Vzniknout by měla členská síť hitorických míst a sídel či informační místa EJS a speciální turistický web s nabídkou EJS. Počítá se také s multumediální prezentací "Kulturní dědictví - Evropská jantarová stezka".
ev
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.