středa
4. září 2024
svátek slaví Jindřiška



Přerovské setkání muzejních praktiků a teoretiků

Autor článku: 
mah

<p>PŘEROV: Netradiční pracovní setkání muzejních pedagogů obohacené o příklady dobré praxe muzejní edukace konkrétních paměťových institucí se uskuteční 9. a 10. září 2013 v Muzeu Komenského v Přerově.</p> <p>Workshop pod názvem „Muzejní pedagogika. Praxe teorii, teorie praxi“ přinese nový vhled do příkladů dobré praxe. Součástí workshopu bude seznámení s vybranými animačními programy hostitelského muzea a diskuse o aktuálních problémech muzejní pedagogiky u kulatého stolu. </p> <p> Hlavní témata workshopu:<br />
1. Animační program jako efektivní edukační produkt muzea vhodný k rozvoji zájmů dětského návštěvníka a k podpoře jeho emocionálního života. Prezentace animačních programů s historickými tématy.<br />
2. Společná reflexe situace dnešní muzejní pedagogiky a jejích silných a slabých stránek, hledání možností a perspektiv.</p> <p> Do prostor přerovského zámku přijedou osvětlit mnohé vědecké teorie z oblasti výtvarné a muzejní pedagogiky i muzeologie významní představitelé několika českých a moravských univerzit. Hostování s lektorským příspěvkem předběžně přijali: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc., doc. Kateřina Dytrtová, Ph.D., Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D., Mgr. Lenka Mrázová, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. a další odborníci. Na workshop přijede sedmdesát přihlášených praktiků z řad muzejních edukátorů z Čech, Moravy i ze Slovenska.</p> <p> Pracovní setkání „Muzejní pedagogika. Praxe teorii, teorie praxi“ připravilo Muzeum Komenského v Přerově ve spolupráci s Metodickým centrem muzejní pedagogiky při Moravském zemském muzeu v Brně.</p> <p>Workshop „Muzejní pedagogika. Praxe teorii, teorie praxi“, Muzeum Komenského v Přerově, 9. a 10. září 2013</p> <p>http://www.prerovmuzeum.cz/</p>

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024