úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
© logo



Pohárek SČDO 2015

Autor článku: 
mis

<p>VELKÁ BYSTŘICE: Předsednictvo Svazu českých divadelních ochotníků vyhlašuje XLIII. ročník soutěže monologů a dialogů POHÁREK SČDO, Memoriál Zdeňka Kokty.</p> <p>Soutěž je otevřená všem amatérským divadelníkům, usiluje o rozšíření obzoru v široké škále dramatické literatury a nabízí možnost tvůrčí práce na režijní přípravě a vlastním hereckém studiu dramatické postavy.<br />
Smysl tkví ve využití bohatých a cílevědomých schopností interpretů při herecké práci, nikoli však ve formální exhibici. Výběr předlohy není tematicky či žánrově omezen. Soutěž je určena amatérům od 16 let. Monologem či dialogem se rozumí, že dramatické osoby jednají v určité situaci. Nikoliv tedy recitace, popis, vyprávění apod.</p> <p> Soutěž je dvoustupňová. Prvním stupněm jsou oblastní (regionální) kola, která musejí proběhnout do 1. dubna 2015. Druhým stupněm je národní přehlídka ve Velké Bystřici, která se bude konat 5. ‒ 7. června 2015.</p> <p> Soutěží se v kategoriích:<br />
‒ mužský a ženský monolog, s časovými limity do 11 minut;<br />
– dialog (maximálně 3 dramatické osoby), s limitem do 15 minut.</p> <p> Přihlášky je nutno zaslat na kontaktní adresy oblastních předsednictev SČDO, a to podle příslušné oblasti. </p> <p>Termín odeslání přihlášek pořádajícím oblastním organizacím SČDO je 20. ledna 2015, pokud nebude příslušným pořadatelem oblastního (regionálního) kola stanoven termín jiný.</p> <p> Podrobné propozice a tiskopis přihlášky

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024