ČR-ZAHRANIČÍ: Na prahu letní turistické sezóny se řecké téma přímo nabízí, ale rozhovor s průvodkyní turistů, spisovatelkou a blogerkou Pavlou Smetanovou rozhodně není jen pozvánkou na ostrov Korfu, kde už čtvrt století žije se svou česko-řeckou rodinou. V čem se olivový ostrov liší od jiných končin Řecka, co ji tam těší, co naopak zlobí a proč se neraduje ze současného enormního přílivu turistů na Korfu? A vzpomínají Korfané na bratry Durrelly, kteří jejich ostrov proslavili ve svých knihách? O tom všem bude nový podcast Místní kultury. A také o rozhovorech s Češkami a Čechy z převážně exotických zemí, které Pavla Smetanová oslovila, aby se vyptala na jejich zkušenosti se životem v cizině. "V mnoha případech byli velmi vstřícní a rozhodli se, že se se mnou podělí o svůj příběh, který jsem pak dala do knížky nazvané Celej svět je rodná hrouda. Společně jsme totiž zjistili, že je to všude na světě skoro stejné a všechno záleží na tom, jakými lidmi se obklopuješ a s kým žiješ. Ať jsi někde v tropech nebo na Sibiři, jde o to, jaké si buduješ vztahy s těmi nejbližšími lidmi," říká Pavla Smetanová v našem novém podcastu.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”