PARDUBICE: Regionální soutěž v sólovém zpěvu chlapců, doplněná o kategorii dvojic bez rozdílu pohlaví i věku
Vyhlašovatel a pořadatel: Krajská knihovna v Pardubicích - odd. kulturních služeb
Termín soutěže: středa 5. listopadu 2008, od 9,30 h. Pardubice, malý sál Domu hudby
Účastníci soutěže: děti ve věku 6 – 15 let soutěžit se bude ve čtyřech věkových kategoriích a v kategorii dvojzpěvů bez omezení pohlaví i věku.
Do soutěže se přihlásilo 43 chlapců – sólistů a 10 duet z 19ti ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií z celého Pardubického kraje a z Hradce Králové. Tato soutěž není postupová a je především motivační. Jejím hlavním cílem je podpořit hudebnost a vztah ke zpívání.
Pravidla soutěže: každý soutěžící zazpívá 2 písně, z toho alespoň jednu lidovou a druhou dle vlastního výběru a alespoň jedna píseň bude zazpívána bez nástrojového doprovodu. Časový limit zpěvu je 3 minuty.
V porotě zasednou:
Dana Pražáková, učitelka hudební výchovy, zpěvu a sbormistryně ze Svitav
Zuzana Kmoníčková, učitelka zpěvu na ZUŠ a hudební výchovy na gymnáziu
Miloslav Stříteský, profesor zpěvu na pardubické Konzervatoři a její bývalý ředitel – předseda poroty
Host soutěže: posluchačka Konzervatoře Pardubice – obor operní zpěv – Magdalena Malá
Ceny: Perníkového slavíka si jako účastnickou cenu odnese každý soutěžící. Na nejúspěšnější zpěváčky čekají hudební a další perníkové ceny.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.