ČR: Vypnutím starého vysílacího standardu DVB-T v oblasti Zlínska završila Česká televize ke konci září jedenáctiměsíční ostrý proces druhé vlny digitalizace. Modernější formát umožňuje divákům sledovat všech sedm programů ČT ve vysokém rozlišení, a rovněž jim dává možnost vybrat si, z jaké oblasti chtějí sledovat regionální zpravodajství. Na druhou vlnu digitalizace, ke které došlo na základě rozhodnutí vlády a mezinárodních dohod, se Česká televize intenzivně připravovala již od roku 2018, kdy spustila přechodovou síť. Stejně dlouho připravovala informační kampaní na náročnou změnu i diváky. Podle průzkumu společnosti Nielsen Admosphere se pro obyvatele Česka stala hlavním zdrojem informací o přechodu na DVB-T2.
Ostrý proces přechodu na modernější standard vysílání zahrnující deset regionálních fází vypínání odstartovala Česká televize 27. listopadu loňského roku v Praze a ve středních Čechách. V době vyhlášení nouzového stavu v březnu letošního roku, kdy bylo vysílání České televize klíčové pro zajištění informovanosti všech obyvatel, byl přechod z rozhodnutí vlády pozastaven a obnoven znovu v červenci. Se zpožděním čtyř měsíců oproti původnímu plánu završilo celý proces vypnutí vysílačů ve Zlíně a Valašských Kloboukách ve středu 30. září.
„Česká televize se na tento technologicky i organizačně náročný projekt dlouhodobě připravovala. Změna si vyžádala celou řadu technologických inovací uvnitř televize a investice v řádu stovek milionů ročně, jak v provozu přechodové sítě, tak v nutné obměně vysílání a produkce. Od počátku bylo naším hlavním cílem, aby měli diváci České televize dostatek informací i času se na změnu připravit, a to se povedlo. Byli jsme pro ně hlavním zdrojem informací," říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a pokračuje: „Přeladění má pro diváky také dva benefity. Všechny regionální zpravodajské relace jsou nyní dostupné celoplošně a je tak na každém, kterou si zvolí ke sledování. Zároveň současný formát všem umožňuje vysílat ve vysokém rozlišení obrazu. Na tuzemském trhu této možnosti zatím využívá pouze Česká televize, která jako jediná poskytuje v HD kvalitě všech sedm programů."
Aby svým divákům Česká televize změnu co nejvíce usnadnila, spustila vysílání v DVB-T2 pomocí přechodové sítě již na jaře roku 2018, plných dvacet měsíců před prvním vypínáním formátu DVB-T. V tomtéž roce odstartovala intenzivní informační kampaň na území celého Česka. Diváci se mohli obracet také na Divácké centrum ČT, které vyřešilo přes 23 tisíc telefonických a e-mailových dotazů týkajících se právě přechodu na DVB-T2.
Díky obsáhlé kampani se Česká televize stala pro obyvatele Česka suverénně hlavním zdrojem informací, v průzkumu společnosti Nielsen Admosphere ji takto označil každý druhý respondent (53 %), následovaly komerční stanice (18 %) a České radiokomunikace (4 %). Z výzkumu dále vyplynulo, že 85 % dotazovaných mělo o změně vysílání informace a 94 % se shodlo na tom, že informace byly snadno dostupné a byly prezentovány srozumitelně a jasně.
Zdroj dat: Nielsen Admosphere, sběr dat: 17. 9. – 22. 9. 2020, velikost vzorku: 1021, obecná populace 18+, s funkční TV v domácnosti
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.