<p>ČR: V červnu doporučil Státní zemědělský intervenční fond celkem 205 žádostí o dotaci v rámci opatření III.2.2 Ochrana a rozvoj kulturního dědictví venkova. Dalších 39 bylo ustanoveno jako náhradních. Příjem žádostí proběhl na konci března.</p> <p>V opatření III.2.2 bude rozděleno přibližně 402 milionů korun. Dotace může pokrýt až 90 % výdajů na realizaci projektu. O finanční podporu mohly žádat obce, svazky obcí, nestátní neziskové organizace, zájmová sdružení právnických osob a církve a jejich organizace.<br />
Program podporuje projekty zaměřené na obnovu nebo využití kulturních památek, památkově významných území, kulturních prvků venkovské krajiny, ale také revitalizaci historických parků, zahrad, alejí nebo skupin stromů. Dále se zaměřuje na budování výstavních expozic a muzeí, které by měly mít vazbu na místní historii, kulturní a umělecké aktivity a tradiční lidovou kulturu. Finanční příspěvek je také možné využít na stavebněhistorický průzkum, zpracování posudků statiky a na další výdaje spojené s obnovou památky.</p> <p>Cílem této části programu je zajištění vyšší atraktivity venkovských oblastí a zlepšení kvality života obyvatel. </p> <p>Zpráva včetně fotografie je převzata z portálu PROPAMÁTKY, kde rovněž naleznete přehled doporučených žádostí o dotaci v opatření III.2.2 Ochrana a rozvoj kulturního dědictví venkova v 15. kole Programu rozvoje venkova.</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.