<p>KOLÍN: V sobotu 15. února proběhlo první letošní setkání členů Klubu mladých muzejníků. Vzhledem k tomu, že hlavním výstavním projektem kolínského muzea v prvním pololetí roku 2014 je výstava Nálety na Kolín 1944 – 1945, budou se i malí muzejníci několik měsíců zabývat tématem války.</p> <p>Nejprve se děti metodou frontálního brainstormingu vyjadřovaly k pojmu „válka“, sdělovaly své myšlenky, volné asociace a pocity, které jim toto slovo navozuje, pak proběhla diskuse o tom, co to je válka, proč vzniká a jaké důsledky má pro jednotlivce. Děti si následně prohlédly výstavu Nálety na Kolín 1944 – 1945. Každý z muzejníků si vybral fotografii, která ho nejvíce oslovila, a vysvětlil ostatním, proč se tak stalo. Poté pracovaly děti ve skupinách, nastudovaly si ve výstavě jednotlivé nálety a formou kolektivní prezentace pak seznámily ostatní účastníky se stěžejními fakty. </p> <p>Po svačině mezi mladé zájemce o historii zavítal vzácný host, paní Ludmila Tvrdíková, kronikářka obce Žehuně a pamětnice válečných událostí. Zaujala děti líčením doby svého dětství a mládí, vyprávěla své zážitky a sdělovala fakta, o kterých se děti v učebnicích nedočtou. Ukázala jim, jak zajímavá a živá může historie být. </p> <p>Skutečnost, že nejlépe se učí zážitkem, si děti ověřily i odpoledne. Navštívily klubovnu šermířské skupiny Páni z Kolína, kde se jim víc jak dvě hodiny věnoval vedoucí celé skupiny Mirek Horáček. Vyprávěl o vývoji válečnictví od nejstarších dob po současnost, předvedl jednotlivé zbraně, vysvětloval souvislosti, vše dokumentoval konkrétními příklady a navíc – muzejníci si mohli leccos vyzkoušet, na každou věc sáhnout, na cokoli se zeptat. Že se z klubovny nikomu nechtělo, nemusím snad ani dodávat.</p>
PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Zdeněk Fryml, Jarmila Haldová, Monika Lemberková a Jana Hladíková získali titul Mistr tradiční rukodělné výroby Královéhradeckého kraje, který udílí krajští radní za významný přínos v oblasti tradiční lidové kultury a těm, kteří se významně zasloužili o jejich udržování a rozvoj za předchozí kalendářní rok. Nově je ocenění udělováno také významným osobnostem dlouhodobě působících v oblasti tradiční lidové kultury.
ČR: V polovině léta Vás zdravíme ze Zlatého oříšku a chceme se s Vámi podělit o úspěchy a zážitky nadaných dětí, které v Nadačním fondu celoročně podporujeme. Jak se daří několika laureátům po úspěchu v soutěži Zlatý oříšek, kterou jste mohli sledovat na Nový rok v České televizi, a jak jim společné úsilí s našimi partnery ovlivnilo život, jsme zachytili v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=db2Za6P5iCE