<p>PLZEŇ: Ve středu 19. září večer se v Divadle PLUTO slavilo zahájení jeho již 14. sezóny. Úvod večera se nesl ve znamení připravované nové Troškovy komedie BABOVŘESKY. K radosti všech přihlížejících diváků režisér Zdeněk Troška ve svém vystoupení seznámil publikum, nejen s dějem komedie, ale i s „veselými historkami z natáčení“.</p> <p>Spolu s ním pobavili publikum i někteří herci této nové komedie, ať už to byly „Babovřeské drbny“ v podání Růženy Havlové, Jarmily Bursové, Jarušky Ulrichové a Jindřišky Kikinčukové se ctihodnou sestrou Glorirí Pavly Bečkové nebo „Babovřeský starosta“ Pavel Kikinčuk".<br />
Po přípitku s přáním úspěšné premiéry Troškovy komedie, která bude 14. února byla zahájena 14. sezóna Divadla PLUTO jednou z divácky nejoblíbenějších komedií KALBOU MANŽELŮ ŠÍLENÝCH. Nadšený aplaus diváků a překrásné kytice i jiné dárky na závěr představení jen umocnily dojem z tohoto velmi vydařeného večera. A co na to principálka Divadla PLUTO?<br />
„Měla jsem velikou radost, že hlediště bylo zaplněno do posledního místečka a diváci svým nadšením a potleskem parádně posvětili vstup Pluta do 14. sezóny. Podporu a zájem diváků bude Pluto opravdu moc potřebovat, aby udrželo svoji velmi skromnou existenci vedle městem dotovaných scén, ať už je to Divadlo J.K.Tyla nebo Alfa. Přes všechny žádosti Divadla PLuto o peníze, nebylo městem kultury podpořeno. Obracím se proto na všechny příznivce divadla, pomozte svou návštěvou v jeho existenci, aby tak mohlo i nadále bavit lidi svým svérázným repertoárem komedií.“<br />
Vice o Divadle Pluto včetně jeho fanklubu a přijímaní nových členů najdete na www.divadlo-pluto.cz</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.