středa
26. června 2024
svátek slaví Adriana



Výhody společného marketingu památek UNESCO

<p>ČR: České dědictví UNESCO je dobrovolný svazek měst a obcí, které mají na svém území památky zapsané na Seznam UNESCO. Tento svazek zároveň zastřešuje a koordinuje společné aktivity těchto měst především v marketingu cestovního ruchu.</p> <p>O výhodách společného marketingu našich 12 lokalit s památkami UNESCO hovořila na konferenci k 40. výročí Úmluvy o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví a 20. výročí zápisu prvních českých památek na Seznam UNESCO, která se konala v Telči 14. – 15. června, ředitelka Českého dědictví UNESCO Ing. Michaela Severová. Hned v úvodu svého referátu upozornila na skutečnost, že Česká republika je v pozici supervelmoci, neboť má na svém území dvojnásobek památek zapsaných na Seznam UNESCO, než je světový průměr. „Každá další nominace je i z tohoto důvodu problematická a složitá,“ dodala Michaela Severová.</p> <p>V oblasti cestovního ruchu shrnula ředitelka Českého dědictví UNESCO hlavní přínosy zápisu na tento seznam. „Je to vysoce prestižní záležitost, záruka kvality, motivace k návštěvě a zároveň jsou tyto památky učebnicí dějin kultury. Naše památky UNESCO jsou jedinečné a výjimečné a zavazujeme se je chránit pro budoucí generace. Pro návštěvníky je velká výhoda, že naše památky jsou umístěny poměrně blízko u sebe,“ pokračovala Michaela Severová.</p> <p>Českého dědictví UNESCO se snaží prosadit vytvoření přátelského klubu památek UNESCO s poslanci a senátory, usiluje rovněž o nadstandardní péči státu směrem k památkám UNESCO. Dalším cílem je osvěta a vzdělávání, kdy se již daří zařadit informace o našich památkách UNESCO do učebnic.</p> <p>Základním pravidlem je společná prezentace všech 12 památek UNESCO. „V tomto směru úzce spolupracujeme s agenturou Czechtourism, která má poslání prezentovat to nejlepší z České republiky hlavně směrem do zahraničí. Spolupracujeme s cestovními kancelářemi a agenturami a snažíme se dostat naše památky více i do byznysu. Ať se to někomu líbí nebo ne, cestovní ruch je byznys – přináší peníze do našich měst a přináší zaměstnanost, ale musí se dělat tak, aby se památky dobře prezentovaly a nepoškozovaly se,“ upřesnila Severová.</p> <p>Při společné prezentaci památek jsou podle Michaely Severové důležité emoce a příběh k dané památce. Doporučuje minimum textů, které jsou ovšem poutavě napsané, kvalitní fotografie a bezchybné internetové stránky. Podle ní by v propagačních materiálech rozhodně neměly být „státnické projevy“ starostů, kteří zvou na návštěvu svých měst, ani vyčerpávající historické přehledy a neopodstatněné superlativy. Velkou chybou prezentací našich památek je snaha prezentovat vše, co v daném městě je k vidění. Severová doporučuje vybrat jen několik nejlukrativnějších míst a na těch stavět.</p> <p>Text zprávy a fotografie jsou převzaty z portálu PROPAMÁTKY <p> Více informací o dobrovolném svazku měst a obcí České dědictví UNESCO naleznete na portálu PROPAMÁTKY v KATALOGU SLUŽEB.</p>

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.

Celá ČR, Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Divadlo a tanec, Hudba, Soutěže a festivaly
Články a komentáře
26.06.2024

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ: Královéhradecký kraj zahájil největší investici do kultury, a to dlouho očekávanou revitalizaci objektu bývalých Vrbenského kasáren, která se promění na novou muzejní budovu sloužící pro vědecké i kulturní účely. Stavební práce budou stát 341 milionů korun.

Královéhradecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Ostatní, Památky, Vzdělávání
Co se děje
25.06.2024

ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Co se děje
26.06.2024

ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.

Moravskoslezský kraj
Cestovní ruch, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Památky
Co se děje
21.06.2024