<p>ČR: České dědictví UNESCO je dobrovolný svazek měst a obcí, které mají na svém území památky zapsané na Seznam UNESCO. Tento svazek zároveň zastřešuje a koordinuje společné aktivity těchto měst především v marketingu cestovního ruchu.</p> <p>O výhodách společného marketingu našich 12 lokalit s památkami UNESCO hovořila na konferenci k 40. výročí Úmluvy o ochraně světového kulturního a přírodního dědictví a 20. výročí zápisu prvních českých památek na Seznam UNESCO, která se konala v Telči 14. – 15. června, ředitelka Českého dědictví UNESCO Ing. Michaela Severová. Hned v úvodu svého referátu upozornila na skutečnost, že Česká republika je v pozici supervelmoci, neboť má na svém území dvojnásobek památek zapsaných na Seznam UNESCO, než je světový průměr. „Každá další nominace je i z tohoto důvodu problematická a složitá,“ dodala Michaela Severová.</p> <p>V oblasti cestovního ruchu shrnula ředitelka Českého dědictví UNESCO hlavní přínosy zápisu na tento seznam. „Je to vysoce prestižní záležitost, záruka kvality, motivace k návštěvě a zároveň jsou tyto památky učebnicí dějin kultury. Naše památky UNESCO jsou jedinečné a výjimečné a zavazujeme se je chránit pro budoucí generace. Pro návštěvníky je velká výhoda, že naše památky jsou umístěny poměrně blízko u sebe,“ pokračovala Michaela Severová.</p> <p>Českého dědictví UNESCO se snaží prosadit vytvoření přátelského klubu památek UNESCO s poslanci a senátory, usiluje rovněž o nadstandardní péči státu směrem k památkám UNESCO. Dalším cílem je osvěta a vzdělávání, kdy se již daří zařadit informace o našich památkách UNESCO do učebnic.</p> <p>Základním pravidlem je společná prezentace všech 12 památek UNESCO. „V tomto směru úzce spolupracujeme s agenturou Czechtourism, která má poslání prezentovat to nejlepší z České republiky hlavně směrem do zahraničí. Spolupracujeme s cestovními kancelářemi a agenturami a snažíme se dostat naše památky více i do byznysu. Ať se to někomu líbí nebo ne, cestovní ruch je byznys – přináší peníze do našich měst a přináší zaměstnanost, ale musí se dělat tak, aby se památky dobře prezentovaly a nepoškozovaly se,“ upřesnila Severová.</p> <p>Při společné prezentaci památek jsou podle Michaely Severové důležité emoce a příběh k dané památce. Doporučuje minimum textů, které jsou ovšem poutavě napsané, kvalitní fotografie a bezchybné internetové stránky. Podle ní by v propagačních materiálech rozhodně neměly být „státnické projevy“ starostů, kteří zvou na návštěvu svých měst, ani vyčerpávající historické přehledy a neopodstatněné superlativy. Velkou chybou prezentací našich památek je snaha prezentovat vše, co v daném městě je k vidění. Severová doporučuje vybrat jen několik nejlukrativnějších míst a na těch stavět.</p> <p>Text zprávy a fotografie jsou převzaty z portálu PROPAMÁTKY <p> Více informací o dobrovolném svazku měst a obcí České dědictví UNESCO naleznete na portálu PROPAMÁTKY v KATALOGU SLUŽEB.</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.