<p>CHROPYNĚ: Housle mají letos pětisté narozeniny. V Zámku Chropyně je na jejich počest velká výstava nazvaná Housle 500 ‒ pět století houslí v evropské hudební kultuře.</p> <p>Vystavená rozsáhlá sbírka Karla Zapletala a Strunalu CZ a.s. ukazuje tvarovou pestrost houslí a je rozdělená typologicky podle modelů (Stradivari, Guarneri, Amati…) a způsobu výroby (mistrovské, manufakturní, industriální produkce). Vystaveno je zde na sto exemplářů houslí.</p> <p> Součástí výstavy je i barokní houslařské pracoviště s historickým pracovním nářadím a expozice výroby houslí, kde je na pěti „pracovištích“ postupně představena výroba, sestavování nástrojů i jejich konečná povrchová úprava.</p> <p> Zájemci se také mohou seznámit s historií vývoje houslí, nejznámějšími houslařskými dílnami, rozdíly mezi mistrovskou a manufakturní prací i se současnými trendy ve výrobě houslí. Výstava představuje housle a umělecké houslařství v nových souvislostech, bez mýtů a tradovaných omylů. Je určena pro širokou hudební veřejnost, školní mládež, pro všechny milovníky hudby, ručního zpracování dřeva a historie. </p> <p> Výstava potrvá do 14. října 2012.</p> <p> Pořadateli výstavy jsou Muzeum Kroměřížska, Karel Zapletal z Náměště na Hané, Houslařská dílna Pavel Celý s.r.o. Zlín, Integrovaná střední škola – Houslařská škola Cheb. Na výstavě spolupracovali Strunal CZ a.s. Luby u Chebu, Muzeum Cheb, Dictum GmbH Metten, Německo.</p> <p> Další informace včetně časového vymezení návštěv výstavy
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.