<p>BRNO: Časopis a nakladatelství Host vyhlašují čtvrtý ročník básnické soutěže Brněnská sedmikráska. Po loňském tématu Nejkrásnější brněnská báseň o Praze (nejkrásnější pražská báseň o Brně) se částečně vracíme k původnímu zadání, které vyznačilo první dva ročníky soutěže – nejkrásnější oslavná báseň o Brně.</p> <p>Novinkou letošního ročníku je ovšem podmínka, že báseň musí být během finálového večera autorem přednesena, a odborná porota bude přímo na místě hodnotit nejen kvalitu textu, ale právě i zajímavost přednesu či provedení. Letošní ročník Brněnské sedmikrásky je tedy kláním o nekrásnější živě přednesenou báseň o Brně. Stejně jako v předešlých ročnících soutěže obdrží vítěz 10 000 Kč a další hodnotné ceny.</p> <p>Finále proběhne během čtvrtého ročníku festivalu Brněnské kulturní HOSTování, a to v sobotu 22. 9. 2012 v kavárně Kunštátská Trojka. Letošní Brněnské kulturní HOSTování nabídne kromě vyhlášení Sedmikrásky zejména program věnovaný 90. výročí narození Jana Skácela. Připravujeme besedu s básníkovými přáteli nebo komponovaný pořad ze Skácelova díla. </p> <p>Šéfredaktor Hosta Miroslav Balaštík předává cenu prvnímu vítězi Brněnské sedmikrásky Petru Petříčkovi</p> <p>Básně v rozsahu nejvýše 2 strany A4 je možné posílat e-mailem na adresu: sedmikraska@hostbrno.cz nebo poštou na adresu Host (Sedmikráska), Radlas 5, Brno 602 00. </p> <p>Uzávěrka soutěže je 31. 8. 2012.</p> <p>Více na www.hostbrno.cz </p> <p>Vítězové předešlých ročníků:</p> <p>2009 – Petr Petříček<br />
2010 – Jan Spěváček<br />
2011 – Sára Venclovská</p> <p>Kontakt: Jan Němec, nemec@hostbrno.cz, 731 416 146</p>
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.