<p>BRNO: Dětský divadelní soubor Brnkadla při Středisku volného času Lužánky v Brně připravil letos již XIX. ročník nesoutěžní divadelní přehlídky a dílny dětského divadla nazvané Brnkání.</p> <p>Zve na něj spřátelené soubory či soubory se zajímavými inscenacemi, aby během čtyř dnů společně strávily čtyři dny plné divadla, v nichž je umožněno předvést vlastní inscenaci, podívat se na ostatní, diskutovat o představeních, inspirovat se, shledat se se známými a poznat nové přátele zabývající se divadlem.</p> <p>XIX. ročník Brnkání se uskuteční ve dnech 24. ‒ 27. května 2012 v prostorách SVČ Lužánky a v Multikulturním centru Stadec v Brně.</p> <p> Brněnské Brnkání, to není jen přehlídka inscenačních výsledků a divadelního snažení, je to především příležitost k setkání členů dětských divadelních kolektivů a jejich vedoucích, jež spojuje společný zájem, kdož mají takříkajíc stejnou „divadelní krevní skupinu“. Nesoutěžní charakter přehlídky umožňuje otevřené diskuse o představeních, nepoznamenané soutěživostí, připravené dílny pak rozšíření divadelních poznatků a dovedností. Pořadatelé vždy pamatují i na zábavu v doprovodném programu Brnkání.</p> <p>Celkem je na programu letošního Brnkání 15 inscenací a vystoupení.</p> <p> Přehlídku a dílnu dětského divdala Brnkání pořádá Dětský divadelní soubor Brnkadla ve spolupráci se SVČ Lužánky a v Multikulturním centrem Stadec v Brně za finanční podpory Ministerstva kultury ČR.</p> <p> Program přehlídky a dílny Brnkání 2012
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.