Česká republika bude v I. pololetí roku 2009 předsedat Evropské unii. Prezentace naší země pod společným mottem „Evropa bez bariér“ se stane v tomto období klíčovou a jedinečnou příležitostí k představení současné tváře České republiky a aspektů jejího vývoje v letech 1989 - 2009. Česká centra, která chtějí v roce 2009 napomáhat jednotné obhajobě národních zájmů ČR v EU, přichází a projektem zahraniční prezentace krajů ČR s cílem představení současné tváře celé České republiky a zlepšení vnímání ČR jako harmonického území tvořeného 13 kraji a hlavním městem Prahou.
Asociace krajů ČR jako zájmové sdružení právnických osob, jehož hlavním cílem je hájit a prosazovat společné zájmy a práva krajů, byla v tomto projektu oslovena jako partner. Projekt prezentace krajů je jedním z konkrétních naplnění cílů Memoranda o spolupráci mezi Ministerstvem zahraničních věcí ČR a Asociací krajů ČR v evropských záležitostech podepsaném v květnu 2007. Projekt předkládá České centrum Berlín a jeho partnery jsou pro území Německa Velvyslanectví ČR se sídlem v Berlíně a berlínská pobočka České centrály cestovního ruchu.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.
ČESKÝ TĚŠÍN: Přijměte pozvání na akci Vivat Prochaska!, která se uskuteční v sobotu 22. června od 10 do 17 h v Historické budově v Českém Těšíně. Akce je připraveno ke 195. výročí narození Karla II. Albina Prochasky, majitele Prochaskovy tiskárny v Těšíně. V bohatém doprovodném programu si jistě najdou své malí i velcí návštěvníci. Mohou si například vyzkoušet psaní brkem a inkoustem, jak se tiskne z výšky i hloubky, výrobu mramorovaného papíru, zúčastnit se besedy se spisovatelem Tomášem Němečkem nebo výtvarné dílny a spoustu dalšího. Nebude chybět ani čerstvě pražená káva. Podrobnější program zde https://www.muzeumct.cz/aktuality/911-vivat-prochaska-22-6-2024.