PLZEŇ: V úterý 18. června od 20 hodin se uskuteční charitativní koncert MOVIE NIGHT - Filharmonie pod širým nebem. Jak již název koncertu napovídá, na platformě 14|15 BAŤOVA INSTITUTU zazní v podání Filharmonie Bohuslava Martinů známé melodie z filmů Superman, Jurský park, E. T. Mimozemšťan, Harry Potter, Forest Gump, Titanic, Ledové království, Aladin a další.
Charitativní koncert na podporu organizací Charita Valašské Klobouky a Podané ruce – osobní asistence, pobočka Zlín se koná pod záštitou statutární náměstkyně hejtmana Zlínského kraje Hany Ančincové a radní pro oblast kultury a školství Zuzany Fišerové. Z každé zakoupené vstupenky bude 100,- Kč využito na charitativní účely.
Vstupenky je možné zakoupit online, na recepci 14|15 BAŤOVA INSTITUTU a na pokladně Filharmonie Bohuslava Martinů v Kongresovém centru Zlín. Vstupné je 300 Kč, děti do 6 let mají vstup zdarma.
Na recepci 14|15 BAŤOVA INSTITUTU je umístěna kasička, do které je možné také přispět.
„O koncert je velký zájem, doporučujeme včasný nákup vstupenek. Věřím, že nám počasí bude přát a všichni si užijeme skvělou atmosféru koncertu pod širým nebem,“ uvedla Lucie Pluhařová, ředitelka příspěvkové organizace 14|15 Baťův institut.
V případě nepřízně počasí bude akce přesunuta do Kongresového centra Zlín.
Pořadateli koncertu jsou 14|15 Baťův institut, p. o., Filharmonie Bohuslava Martinů, o. p. s. a Zlínský kraj.
Akce je realizována s finanční podporou statutárního města Zlína.
Aktuální informace naleznete na www.14-15.cz nebo www.filharmonie-zlin.cz.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.