PRAHA-ČR: Hlavním výstupem programu letošního druhého ročníku v Praze byla prezentace 10 doporučení pro vlády a umělecký sektor na cestě k lepším mezinárodním kulturním vztahům, která měli účastníci za úkol společně formulovat a která byla včera představena v Konírně Nostického paláce Ministerstva kultury. Prezentace je přístupná široké veřejnosti.
ASEF LinkUp vytváří příležitosti pro profesionální rozvoj a síťování pro jednotlivce a organizace v uměleckém sektoru i pro zástupce veřejného sektoru zapojené do mezinárodní kulturní spolupráce. ASEF Culture zorganizoval první pilotní ročník ASEF LinkUp v roce 2023 v Singapuru. Institut umění – Divadelní ústav (IDU) a Asia-Europe Foundation (ASEF) prostřednictvím svých webových stránek o umění a kultuře culture360.ASEF.org společně s Českými centry s potěšením oznamují nové partnerství při organizaci druhého ročníku ASEF LinkUp | Asia-Europe Cultural Diplomacy Lab. Program se bude konal od 10. do 13. června 2024 v Praze a v rámci programu festivalu Skupova Plzeň, na jehož letošní ročník zavítá představit své projekty několik asijských souborů.
„Vzhledem k dlouhodobé úspěšné spolupráci mezi nadací ASEF a IDU byla ke konání 2. ročníku vzdělávacího a networkingového programu oslovena Česká republika. Je pro nás čest, že jsme se stali první hostitelskou zemí akce v Evropě a mohli jsme opět přispět k posílení vztahů mezi zástupci kulturního a vládního sektoru z Evropy a Asie,” řekla Pavla Petrová, ředitelka IDU.
Program slouží jako platforma pro setkání 17 vybraných účastníků z Velké Británie, Slovinska, Filipín, Indie, Thajska, Myanmaru, Japonska, České republiky, Maďarska, Lotyšska, Francie, Singapuru, Německa a Indonésie, kteří spojí znalosti a přístupy z Asie a Evropy a rozšíří své pohledy na meziregionální vztahy.
Letošní ročník začal sérií online setkání a pokračoval v Praze a Plzni sérií workshopů, networkingových návštěv v českých kulturních organizacích a diskusemi s odborníky z oboru, například s Vítem Havránkem, prorektorem pro zahraniční a institucionální spolupráci AVU nebo s dramaturgyní činohry Národního divadla Ninou Jacques.
Účastníci se v rámci programu společně zamysleli nad budoucností kulturních vztahů Asie a Evropy a nad možnostmi jejich férovější, vyváženější a udržitelné podoby. Hlavním výstupem programu je veřejná prezentace 10 doporučení pro vlády a umělecký sektor na cestě k lepším mezinárodním kulturním vztahům, které měli účastníci za úkol společně formulovat a které byla představena 13. června v Konírně Nostického paláce Ministerstva kultury ČR.
Podrobný program ASEF LinkUp najdete zde.
ASEF LinkUp je přímou reakcí na doporučení z konzultačního procesu z roku 2022 Rekalibrace kompasu: Jaká je budoucnost kulturních vztahů Asie a Evropy?, který zdůrazňuje potřebu vytvořit platformu, jež by přiblížila sektor umění a kultury vládním představitelům působícím v oblasti mezinárodní kulturní spolupráce.
ASEF, PerformCzech a IDU mají za cíl vytvořit dlouhodobou komunitu profesionálů zapojených do kulturní spolupráce, bezpečný prostor pro dialog a networking s konečným cílem podporovat alternativní chápání kulturní diplomacie a obhajovat nové formy kulturních vztahů. Program bude v budoucnosti každoročně probíhat střídavě v Asii a Evropě.
Další informace o ASEF LinkUp 2024 najdete zde. Sledujte také Facebook a Instagram profily PerformCzech.
Program je podpořen ASEF, Ministerstvem kultury ČR a Českými centry.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.