OSTRAVA: Zveme vás v pondělí 17. 6. na diskusi s pastorem a dobrovolníkem z východní ukrajinské fronty Olegem Tkačenkem a reportérem Českého rozhlasu na Ukrajině Martinem Dorazínem, ve středu 19. 6. na kulatý stůl o budoucnosti ostravského Bauhausu a ve čtvrtek 20. 6. na vernisáž výstavy Jiřího Hrdiny ve Fotografické galerii Fiducia.
Jaká je situace na východní frontě? Jak zde pracují dobrovolníci zachraňující životy stovek civilistů a novináři přinášející zpravodajství z války? To vše se dozvíte v debatě, která kromě jiného představí i sbírku, jejíž výtěžek půjde na vybudování „Archy Naděje“ v Doněcké Ukrajině.
Kaplana Olega Tkačenka, který od počátku války v roce 2014 jako pekař a humanitární pracovník působí ve svém rodném kraji na východní Ukrajině, možná znáte z českých médií, především z reportáží Martina Dorazína v Českém rozhlase.
Oleg aktivně pomáhá obyvatelům frontových městeček a vesnic, zásobuje je potravinami i léky a v případě nutnosti je evakuuje do bezpečí. Lidé na frontě žijí v nepředstavitelných podmínkách, ve sklepeních a nevytápěných prostorech, ve stresu z náletů a neustálé přítomnosti smrti, jsou často po letech války zlomení, fyzicky i psychicky. Oleg proto zamýšlí vybudovat rehabilitační komunitní centrum, které by sloužilo jako přestupní stanice pro evakuované na cestě do normálního a bezpečnějšího světa. Cílem je zachránit co nejvíce životů lidí, kteří jsou ohroženikrutostí války a často na pokraji svých sil.
Pořádáme ve spolupráci se spolkem Koridor UA.
Více o sbírce zde: https://www.donio.cz/…ine
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.