BROUMOV: V sobotu 15. června se v klášterní Galerii Dům v Broumově uskuteční komentovaná prohlídka výstavy Odstíny dne za účasti malířky Anny Neborové a do galerie bude po celý den vstup zdarma. Prohlídka je součástí víkendové akce Dny otevřených ateliérů, která se koná po celém Královéhradeckém kraji ve dnech 14.–16. června. Návštěvu kláštera lze spojit i s výtvarnou dílnou slovenské umělkyně Emőke Vargové v Dětské galerii Lapidárium.
12. ročník víkendové akce Dny otevřených ateliérů nabídne desítky zpřístupněných ateliérů či galerií po celém Královéhradeckém kraji. Mezi nimi bude i Galerie Dům, situovaná v zahradě broumovského kláštera, kde se v sobotu 15. června od 16 hodin bude konat komentovaná prohlídka aktuální výstavy Odstíny dne za osobní účasti malířky Anny Neborové. Ta reprezentuje silnou generaci autorek-umělkyň, nastupujících na českou uměleckou scénu v průběhu devadesátých let. Své výjimečné místo v tomto rámci zaujímá i tím, že se nevzdala média obrazu, a to ani v době silného nástupu nových médií, které obraz na čas takřka vytěsnily z uměleckého provozu jako médium regresivní a „archaické“. Galerie Dům bude v tento den přístupná veřejnosti zdarma.
V klášteře zároveň bude možné v sobotu 15. června od 14 hodin zavítat do Dětské galerie Lapidárium na výtvarnou dílnu, kterou povede sama autorka aktuální výstavy Jsem zašitá, slovenská multimediální umělkyně Emőke Vargová. Pod jejím vedením budou mít děti možnost vytvářet osobité textilní obrazy s portréty lidí a zvířat, skutečných, ale i vymyšlených. Program je vhodný pro děti od 5 let, vstupné je 100 Kč, více informací a rezervace: ma@klasterbroumov.cz, t. 603 271 426.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.