NOVÉ MĚSTO NA MORAVĚ: Už 12 let je Nové Město na Moravě domovem festivalu Slunohraní, který přináší hudební kurzy pro dospělé a také tři koncertní večery na nádvoří Horácké galerie. Slunohraní ukazuje hudbu klasickou, především tu komorní, ale i hudbu na pomezí žánrů, folkloru, world music, jazzu, připravuje pro vás nezapomenutelné zážitky. Přijďte si i letos pro atmosféru letního večera a poslechněte si krásnou hudbu se sklenkou dobrého vína v ruce.
2.7.2024, 20:00
HARAFICA
Cimbálová muzika z Uherskohradišťska nezůstává pouze u folkloru. Na koncertech doma i v zámoří sklízí úspěchy díky svému jedinečnému přednesu, prolínání hudebních žánrů a originální autorské tvorbě svých členů.
3.7.2024, 20:00
DOROTA BAROVÁ
Zpívající violoncellistka, držitelka ceny Anděl, známá hlavně z kapel Tara Fuki, Vertigo, Tugriki i z kapely Anety Langerové ukazuje na svých koncertech dokonalou harmonii a krásu svého nástroje a hlasu.
„Dorota Barová má cit pro míchání žánrů, ale její hlavní síla je zpěv nabitý emocemi.“ Jan Mazura, ČRo Vltava.
5.7.2024, 20:00
JANÁČKOVO KVARTETO, LETNÍ ORCHESTR
Poslední koncert festivalu bude oslavou české hudby. V podání Janáčkova kvarteta zazní, u příležitosti dvoustého výročí narození Bedřicha Smetany, jeho kvartet „Z mého života“, Letní orchestr, složený z účastníků hudebních workshopů, bude pod taktovkou Richarda Kružíka pokračovat sérií skladeb českých mistrů. Orchestr doprovodí také skladbu pro harfu.
Vstupenky je možné si rezervovat od 1.6. na www.slunohrani.cz, zakoupit ve festivalové kavárně před Horáckou galerií či před začátkem koncertu.
Akci pořádá Komorní hudba dnes, z.s.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: Čtvrtým rokem pořádá projekt Mravenčí chůva se slovenskou partnerskou organizací Krajina čitateľov celoprázdninovou aktivitu Pročtené léto. Každý prázdninový týden v ní doporučují dětem, rodičům, učitelům nebo knihovníkům zajímavé knihy ke čtení a další aktivity k vybraným tématům. Letošní ročník akce má podtitul: “Slova, která si chceme pamatovat.”