ČR: Obě nové výzvy jsou vyhlášeny v rámci iniciativy Status umělce a obě se zaměřují na rozvoj kompetencí a dovedností pracovníků kulturního a kreativního sektoru a studentů uměleckých a kreativních oborů vysokých škol. Obě jsou výzvami návaznými a jsou vyhlašovány již potřetí.
Cílem výzvy Hostování zahraničních lektorů III. je podpořit vzdělávací projekty v magisterských a doktorských výukových programech zaměřené na oblast kulturní a kreativní tvorby. Díky možnosti pracovat s hostujícími zahraničními lektory budou moci studenti uměleckých a kreativních oborů vysokých škol rozvíjet svoje kompetence a znalosti v oboru.
Pro projekty realizované z této výzvy byly alokovány 3 000 000 Kč.
Podrobné znění výzvy, její podmínky a veškeré podklady k žádosti naleznete zde: https://mk.gov.cz/hostovani-zahranicnich-lektoru-vs-iii-vyzva-c-0411-2024
Cílem výzvy Podpora projektů kreativního učení III. je rozvoj dovedností pracovníků kulturního a kreativního sektoru, spočívající v realizaci inovativních kulturních projektů, zaměřených na vzdělávací a popularizační aktivity, kreativní spolupráci s dětmi a dospívajícími, rozvoj tvůrčí činnosti a zájmu žáků o umění a kulturu.
Výzva je v aktuální podobě vypsaná pouze ve dvou okruzích:
Pro projekty realizované v této výzvě bylo alokováno 13 000 000 Kč.
Podrobné znění výzvy, její podmínky a veškeré podklady k žádosti naleznete zde: https://mk.gov.cz/podpora-projektu-kreativniho-uceni-iii-vyzva-na-skolni-rok-2024-vyzva-c-412
POZOR! Žadatele o dotaci v rámci výzvy Podpora projektů kreativního učení III srdečně zveme na ON-LINE SEMINÁŘ, který se uskuteční V PONDĚLÍ 10.6.2024 v 10 hodin:
https://mkcr.webex.com/mkcr/j.php?MTID=m07d089f6a9d7ef30e4f3dc7ed79ceb79
Všechny předkládané projekty v rámci obou výzev musí být realizovány v termínu 1.9. - 31.12.2024.
Žádosti lze podat prostřednictvím Dotačního portálu MK do 8.7.2024 (15:00).
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.