PRAHA: Galerie Tančící dům hostí od konce května jedinečnou výstavu Helena – 60 let na scéně, která poprvé představí zpěvačku Helenu Vondráčkovou skrze ucelený pohled na její mimořádnou kariéru. Více než 300 exponátů popisuje výjimečnou tvorbu a fascinující život královny české populární hudby, jak jej veřejnost nezná. Návštěvníci si v expozici prohlédnou přes sto originálních kostýmů, fotografie z osobního archivu, zlaté a diamantové desky za miliony prodaných nahrávek, ikonická hudební alba na LP, kazetách i CD nosičích, plakáty, trofeje Českého slavíka, raritní dárky od fanoušků, osobní věci i vzácné vzpomínky. Výstava bude k vidění v Galerii Tančící dům od 29. května 2024 do 23. února 2025.
Nová expozice je přehlídkou šedesáti let umělecké tvorby Heleny Vondráčkové, která svou hvězdnou kariéru zahájila již v roce 1964 výhrou v soutěži Hledáme nové talenty, do které ji přihlásil její tatínek. Během let se z talentované mladé slečny stala hudební ikona a neodmyslitelná součást české popkultury.
Expozice je rozdělena do dvou částí. První část, zaměřená na období od roku 1964 do roku 2000, představuje počátky a rozkvět kariéry zpěvačky, včetně jejího prvního vydaného LP a CD. Tato část expozice mapuje zlatá 60. léta na pozadí politicko-společenských událostí. Součástí je také zcela nový pohled na výtvarnou stránku kariéry zpěvačky – vystavené šaty a kostýmy podtrhující dobovou atmosféru. Diváci uvidí i originální sošku Zlatého slavíka, kterého dostala v roce 1966.
Zajímavostí jsou originální kostýmy a boty od předních domácích i zahraničních návrhářů, ale i šaty z počátku kariéry, které pro zpěvačku šila maminka. Návštěvníci si mohou prohlédnout šaty z koncertů, muzikálů, filmů a televizních pořadů, včetně nově objevených šatů z pohádky Šíleně smutná princezna. Výstava zahrnuje také originály šatů z éry skupiny Golden Kids, raritou jsou fotografie a dobové video nahrávky ze zpěvaččina archivu z období 60. let.
Druhá část výstavy se věnuje období po roce 2000 a představuje pestrou škálu kostýmů včetně zpěvaččiných svatebních šatů, trofeje z mezinárodních festivalů, zlaté a diamantové desky nebo partitury s rukopisnými poznámkami k natáčení dnes již legendárních písní. Tato část odhaluje i soukromý život Heleny Vondráčkové včetně hořkosladkých momentů, které ke kariéře popové královny také patří.
K vidění jsou také dva obrazy, které pro Helenu Vondráčkovou namaloval Karel Gott. Velkým množstvím obrazového materiálu prezentovaného pomocí iPadů a obrazovek přispěla Česká televize. Nechybí ani nezveřejněné zvukové záznamy i nově natočené rozhovory s Helenou.
Výstava je unikátní příležitostí prozkoumat bohatou kariéru Heleny Vondráčkové i nahlédnout do jejích plánů. Návštěvníci totiž získají příležitost si jako první poslechnout ukázku z připravovaného alba největších hitů jako je Dlouhá noc v tanečních coververzích. Nové album s názvem Dance Hits Collection vytvořil známý producent Marek Voss.
Přijďte objevit fascinující život královny české populární hudby, jejíž hlas a písně zná každý Čech. Na výstavě se navíc zpěvačka podílela i jako spolukurátor.
Výstava Helena – 60 let na scéně bude otevřena pro veřejnost od 29. května 2024 do 23. února 2025 v Galerii Tančící dům.
V rámci doprovodného programu proběhnou čtyři komentované prohlídky se spolukurátorem a vizážistou Heleny Vondráčkové panem Zdeňkem Fenclem.
INSTAGRAM: instagram.com/galerie_tancici_dum/
FACEBOOK: facebook.com/galerietancicidum
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.