PŘÍBOR: Desátý ročník tradičního adventního setkání řezbářů - betlemářů ze severovýchodní Moravy a těšínského Slezska. Expozice muzea oživí tento den 11 řezbářů, předvádějících své umění při výrobě betlémů. V rámci setkání bude možné zakoupit některé jejich výrobky.
Řezbáři: Metoděj Beran z Příbora, Klement Brokeš z Havířova, Jan Brlica z Francovy Lhoty, Martin Cigánek z Valašských Klobouk, Tomáš Dujka z Velkých Karlovic, Ivan Hejtmánek z Rožnova pod Radhoštěm, Jaromír Kostelník z Příbora, Zdeněk Matyáš z Valašských Klobouk, Kamil Kopřiva z Valašských Klobouk, Oldřich Unar z Opatovic a Milan Žlebčík z Příbora.
Setkání betlemářů doprovodí hudbou goralská gajdošská kapela BUKÓŃ.
Po dobu této akce bude zpřístupněna výstava UROB SI SÁM. CO DOVEDOU KUTILOVÉ
Pořádá Centrum tradičních technologií Příbor – Muzeum Novojičínska a Město Příbor. Najdete nás v piaristickém klášteře v Příboře na adrese Lidická 50, Příbor
Vstupné na tuto akci je 40 Kč.
Zároveň bychom Vás chtěli upozornit, že v průběhu konání akce bude z provozních důvodů uzavřena expozice "Zaniklý svět rukodělné výroby"
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.