OLOMOUC: V pořadí již sedmá FuckUp Night v Olomouci, která je věnována designu napříč obory, představí například designérku time managementu, olomoucké architektonické studio, street artového umělce, mistra současného designu skla či zakladatele projektu, který má za cíl zpřístupňování a popularizaci současného umění nebo designérku jednoho z prvních tiny housů v České republice.
Zjistěte, jak neúspěch může být klíčem k úspěchu! Protože každý fuckup je umělecký kousek a škodolibost je přirozená lidská vlastnost. Chceme již po sedmé v řadě vzdát hold příběhům, které na první pohled nepůsobí jako úspěšné, ale vždy byly klíčem k úspěchu. Přednáškový večer plánujeme na čtvrtek 23. 11. 2023 od 19h v olomouckém kině Metropol.
FuckUp Nights je série pravidelných setkání, během kterých hosté mluví nikoli o svých úspěších, ale naopak o sdílí příběhy a zkušenosti, co se zrovna dvakrát nepovedly. Jedná se o celosvětové hnutí s původem v Mexiku, kde se v roce 2013 první FuckUp Night uskutečnila. Od té doby se rozšířila do více než 130 metropolích světa, kde se netradiční přednáškové večery konají každý měsíc.
Setkání mají za cíl především oslavit neúspěch, jakožto zcela přirozenou a přínosnou součást lidského života. Z neúspěchu je třeba se poučit a nechat si jím rozšířit obzory. Hosté ve svých krátkých přednáškách (cca 10 minut) promluví o svých největších fuckupech a rozeberou, co si z daného neúspěchu odnesli a co by dnes třeba udělali jinak. Někdy nám totiž jeden neúspěch dá mnohem více než tisíc úspěchů.
Na koho se můžete těšit?
Na pódiu olomouckého kina vystoupí 6 osobností se zastoupením v oblasti designu, architektury, marketingu a umění.
Během večera se představí Aneta Martinek Co-Founderka největší české marketingové vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu. Svůj příběh přijdou odvyprávět i zakladatelé olomouckého architektonického studia Masparti, Pavel Martinka a Ondřej Spusta. S fuck-upy z oblasti umění a byznysu se podělí Jakub Svoboda, zakladatel projektu 100ks.cz, který má za cíl zpřístupňování a popularizaci současného umění. Se svým příběhem naváže David Valner, sklář se studiem v Olomouci, který rozvíjí rodinnou tradici, a se svými designy sklízí mezinárodní úspěchy. O své zkušenosti a neúspěchy se podělí i olomoucký street art umělec Dosy Doss z kolektivu Chaos company. Celý večer uzavře Zdena Zlatová, spoluzakladatelka projektu Blokki, který vdechuje starým lodním kontejnerům nový život.
,,Akce jistě zaujme každého, kdo v sobě má špetku škodolibosti. Naši hosté uměli své neúspěchy obrátit v úspěch, uměli se z nich ponaučit a nebrali je jako prohru. Akce rozhodně není o tom, že se budeme jen škodolibě smát nezdarům řečníků.” komentuje přípravy Radek Holík, který spolu s ostatními členy týmu akci připravuje. Akci moderuje Ivo Spisar, bývalý dlouholetý moderátor rádia Haná. Organizátorem je pak tým z coworkingu Vault 42.
Vstupenky na akci zakoupíte na pokladně kina Metropol nebo na webové stránce: https://www.kinometropol.cz/klient-323/kino-96/stranka-4374/film-654053
Facebook stránka:
https://www.facebook.com/FUNolomouc
Facebook událost:
https://www.facebook.com/events/173894212379391/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A%5B%5D%7D
Instagram:
ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.
ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.