HRADEC KRÁLOVÉ: Už 29. ročník mezinárodního hudebního festivalu Jazz Goes to Town / Jazz jde městem zve na dramaturgicky neotřelý program s heslem “Vlny radosti”. Nabídne 14 hudebních vystoupení, přes 80 hudebníků z České republiky a ze zahraničí. Všechny zahraniční projekty se díky festivalu objeví v Česku úplně poprvé. Koncerty rozezní Hradecké kulturní prostory jako kino Bio Central, Studio Beseda Klicperova Divadla, nebo dalších pět oblíbených míst ve městě. Festival potrvá do soboty 14. října.
Účinkující:
Trondheim Jazz Orchestra & Ole Morten Vågan (DK/NO/SE)
Speak Low (CH/SE)
Luke Stewart, Silt Trio (US)
Kaja Draksler (SI)
Marek Pospieszalski Oktet (PL)
Hirsute (FR)
Czajka & Puchacz (PL/SI)
Concept Art Orchestra & Helge Sunde (DE/CZ/NO/PL)
The Shape of Jazz to Come vol. 4 (CZ/PL)
Emil Viklický & Pavel Hrubý (CZ)
HLASkontraBAS Oktet (CZ)
2in2out (CZ)
Osian Roberts, The Bopportunists (CZ/GB)
Rusty Cowboys (CZ)
––––––
Doprovodný program:
Prezentace varhan Hammond
Jan Hocek: Ušní střevíc Petra Slabého
Detaily programu: https://www.jgtt.cz/
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.