LIPNÍK NAD BEČVOU: 23. listopadu 2023 se v Kulturním domě ECHO v Lipníku nad Bečvou uskuteční konference KULTURA NOVĚ. Konference má podtitul – Jak na moderní financování koncertů a filmových akcí s budováním diváckých komunit a bude probírat skutečně praktická témata.
Pořadatelem konference je Sdružení uživatelů autorských práv z. s. (SUAP), které již víc jak dvacet let plní funkci fundovaného oponenta kolektivních správců autorských práv. Zároveň vytváří svým členům komunikační platformu pro výměnu názorů z oblasti praktických činností kulturních zařízení, jejich řízení nebo produkce kulturních akcí. Spolek sdružuje 71 řádných členů z řad kulturních organizací z celé České republiky. Konference je určena nejen pro pracovníky z kulturních domů a kin. Zúčastnit se jí mohou také pracovníci městských a obecních úřadů nebo široká laická veřejnost, kterou problematika v oblasti kultury zajímá. Jsme velmi rádi, že se nám jako jednoho z lektorů podařilo získat konzultantku v oblasti fundraisingu paní Jitku Nesrstovou, která přednese přednášku na téma Grantový a negrantový fundraising v kultuře. Do programu konference jsou také zařazeny aktuality z oblasti autorského práva a na závěr proběhne malý klubový koncert skupiny Žamboši.
Program i přihlášku najdou zájemci o tuto problematiku na www.suap.cz.
Konference se uskutečňuje za spolupráce Asociace provozovatelů kin, organizace Středisko volného času Lipník nad Bečvou p. o. a za finanční podpory Ministerstva kultury ČR. Záštitu nad konferencí převzalo Ministerstvo kultury ČR.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.