PRAHA: Dramaturgie kulturního centra Vzlet je dlouhodobě pestrá nejen z hlediska žánrů nabízených událostí, ale také věkového rozptylu jejich diváků. Proto se dramaturgyně Marta Ljubková a programový ředitel Petr Prokop rozhodli otevřít lektorské oddělení. To se jim díky grantu z Národního plánu obnovy podařilo. Od nové sezóny se tak novou posilou týmu stala divadelní lektorka Petra Šavrdová.
Páteřním projektem je klub Nová generace, který zahrnuje několik workshopů a společných návštěv představení pro diváky ve věku 16-24 let. Jeho prostřednictvím jim tak umožní nahlédnout do zákulisí pražské nezávislé scény a vůbec experimentální umělecké tvorby. V programu je zahrnuta dílna fotografie s Johanou Bártovou nebo pohybový workshop se zakladatelkou SPOLKu Ester Trčkovou. Přihlášky jsou otevřeny až do 11. 10.
Pro širokou veřejnost připravuje Vzlet dramaturgické úvody, diskuze s tvůrci, divadelní rozborová setkání a další doprovodné programy k inscenacím Objal mě bůh a nic, Území nikoho: Příchozí a nově také k prosincové premiéře První rána kapitána, která vzniká v koprodukci se skupinou 11:55. Novinkou jsou taky dopolední reprízy pro školy, ke kterým se chystají další workshopy před a po představení. Záběr je pak i zde velice široký; od školky až po poslední ročníky gymnázií.
Nadále bude Vzlet nabízet nedělní odpolední programy pro děti. Své interaktivní koncerty lektorsky připravuje Klára Boudalová, v listopadu se do Vzletu přesune taneční inscenace skupiny Ostružina Tanec a fyzika. V prosinci bude uvedena pražská premiéra pro nejmenší brněnského divadla Polárka s názvem Kiosek.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.