PRAHA: Kleopatra Petra Kolečka se v září vrací v obnovené premiéře a nabídne provokativní pohled na legendární příběh v kulisách dnešní doby. Jitka Čvančarová jako nejslavnější starověká femme fatale a Michal Malátný v trojroli jejích osudových mužů. Režie inscenace se ujal Ondřej Pavelka, autorem scénické hudby a písní je Michal Malátný a kapela Chinaski.
Původní úspěšný rozjezd v roce 2018 záhy přerušilo těhotenství, posléze dvouletá covidová krize a následně i zranění. Po dlouhé pauze se teď tvůrci rozhodli populární inscenaci na prknech holešovické La Fabriky vzkřísit.
Kolečko je pověstný tím, že dokáže hrdinky historie přiblížit dnešním ženám a společnosti. Jeho humor navíc funguje i jako nástroj významu. „Žena, která se narodila s úkolem uchránit starobylou a oslabenou říši před maskulinním militantním Římem, ale život si zkomplikovala ještě těžším úkolem: chce opravdového chlapa…“ uvádí Kolečko svou Kleopatru, pro kterého je to po Kauze Salome, Kauze Médeia a Kauze Maryša už čtvrtá divadelní hra postavená na osudové ženě.
Ve své Kleopatře dramatik s humorem sobě vlastním namíchal koktejl faktů, legend a současných odkazů. „Myslím, že naše Kleopatra by se asi k současným feministickým kampaním nepřipojila.“ … “Je to taky o tom, že ta skutečná láska je velmi vzácná a může se v životě objevit jenom na krátkou chvíli. A někdo ji třeba nepotká vůbec.” dodává Kolečko. Jak to s Kleopatrou bylo, je a mohlo být, se dozví diváci v La Fabrice od září.
Kleopatra a její osudoví muži v kontextu dnešní doby… Ženy, muži, pyramidy a Chinaski. Divadlo La Fabrika uvede KLEOPATRU jako první premiéru 16. divadelní sezóny 28. září 2023 v 19:30.
Více na www.lafabrika.cz
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.