ČR: Asociace regionálních značek zve na třetí ročník celostátní akce PORTA APERTA. V jeden den otevře dílny, farmy a výrobny, v nichž vznikají ceněné regionální produkty. PORTA APERTA se letos koná v sobotu 16. září 2023 a umožní si zblízka prohlédnout proces vzniku široké škály výrobků, které nesou prestižní značky kvality od Asociace regionálních značek.
PORTA APERTA je největší událostí svého druhu, která otevírá brány dílen, farem a výroben po celém Česku, umožňující návštěvníkům objevovat a zakoušet autentické regionální zážitky. Je to jedinečná příležitost pro milovníky kvalitního řemeslného zboží, potravin, a přírodních produktů, stejně jako pro ty, kteří hledají nezapomenutelné zážitky mimo velká města.
Asociace regionálních značek, která má za sebou více než 15 let zviditelňování kvalitních regionálních výrobků a služeb, momentálně zastřešuje značky ve 30 svébytných regionech po celé České republice. V nich je certifikováno přes na 1300 výrobků a služeb, které nesou prestižní regionální značky.
Certifikát regionální značky je zárukou místního původu a kvality. Zákazníci mohou mít jistotu, že výrobek splňuje nejvyšší standardy řemeslného zpracování a chutí. Asociace regionálních značek také podporuje a propaguje místní tradiční výrobu a zachování kulturního dědictví.
Mapa a seznam míst, která se zapojila do letošního ročníku akce PORTA APERTA, spolu s podrobnými popisy nabídky a odkazy na další informace, jsou k dispozici na webových stránkách www.porta-aperta.cz.
Třetí ročník PORTA APERTA slibuje nezapomenutelný zážitek pro všechny, kteří chtějí objevovat bohatství a rozmanitost českého regionálního dědictví. Přijďte a podpořte naše lokální výrobce a vychutnejte si autentické chutě, řemesla a zážitky, které naše země nabízí.
O Asociaci regionálních značek: Asociace regionálních značek je nestátní nezisková organizace s více než 15 lety zkušeností v certifikaci a propagaci regionálních výrobků, služeb a zážitků v České republice. Aktuálně sdružuje 30 regionů a přes 1300 výrobků a služeb oceněných některou z 31 prestižních regionálních značek.
ČR: Vláda včera schválila novelu zákona o audiovizi. Jejím cílem je vytvořit moderní systém, který bude reagovat na dynamické změny v audiovizuálním průmyslu. Hlavními změnami jsou rozšíření selektivní podpory o televizní a VOD tvorbu, podpora herního průmyslu a vylepšení mechanismu filmových pobídek. Novela zákona č. 496/2012 Sb. o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie tak právě zahájila cestu legislativním procesem. S její účinností se počítá k 1. lednu 2025.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Pavly Evjákové za Městské divadlo Zlín.
ČR: V nejnovějším průzkumu Vnímání veřejné služby hodnotí diváci Českou televizi jako důvěryhodnou, objektivní a vyváženou. Ve všech sledovaných bodech navíc došlo k nárůstu hodnocení. Největší pozitivní změnu, o pět procentních bodů, zaznamenala ČT u dotazu, zda předkládá divákům pravdivý a nezkreslený obraz skutečnosti kolem nás. Úspěch zaznamenala veřejnoprávní televize i na mezinárodním poli, podle výzkumu Digital News Report patří Česká televize společně s Českým rozhlasem mezi nejdůvěryhodnější tuzemská média.