pondělí
2. září 2024
svátek slaví Adéla
Logo
© Ministerstvo průmyslu a obchodu



Vláda schválila covidové programy pro podnikatele. Do týdne MPO vypíše podporu pro adventní trhy


ČR: Ministerstvo průmyslu a obchodu spustí programy na podporu podnikatelů, na které v loňském listopadu a prosinci dopadla vládní protiepidemická opatření. Pomoc se bude týkat oblastí cestovního ruchu, stravování, ubytování, prádelen, pořádání akcí, eventů a zájezdové dopravy.

Autor článku: 
Odbor komunikace

„Jdeme cestou adresné podpory pro ty, kteří ji opravdu potřebují a kterým minulá vláda ze dne na den znemožnila nebo omezila podnikání. Připravili jsme programy dle nejvíce zasažených oblastí,“ říká ministr průmyslu a obchodu Josef Síkela s tím, že jako první vypíše ministerstvo průmyslu program COVID – Adventní trhy. „Pokud nenastane něco nepředvídatelného, program vypíšeme přibližně do týdne a za tři týdny by měly být připraveny peníze pro první příjemce,“ dodává ministr Síkela.

Pro podnikatele z oblasti cestovního ruchu a pořádání akcí a eventů budou připraveny nové výzvy v rámci programů COVID – Nepokryté náklady – Sektorová podpora a COVID 2022 – Sektorová podpora, pro stánkaře pak COVID – Adventní trhy. Pro podnikatele z oblasti zájezdové dopravy bude připravena výzva programu COVID BUS.

Podpořeny budou podnikatelské subjekty z oblasti:

a)    Cestovního ruchu:

  • Poskytovatelé stravovacích služeb – restaurace a stravovací zařízení.
  • Poskytovatelé krátkodobých a rekreačních ubytovacích služeb a prádelny.
  • Cestovní agentury a kanceláře.

b)  Pořádání akcí a eventů (organizátoři sportovních, kulturních, konferenčních, veletržních a dalších akcí včetně navazujících technických služeb).

c)    Zájezdové dopravy.   

COVID – Adventní trhy

Maximální podpora pro stánkaře se bude odvíjet od počtu jejich stánků a dnů, kdy měl trvat adventní trh. Kdo měl jeden stánek, tak za jeden den, kdy měl zavřeno, bude mít nárok na 5 tisíc korun. Ten, kdo měl dva stánky, bude mít nárok na 8 tisíc/den a stánkaři se 3 a více stánky budou moci dostat 11 tisíc korun/den. Maximální podpora pro jednoho stánkaře za 30 dní tedy bude 330 tisíc korun. Pro organizátory adventních trhů činí maximální výše podpory pět milionů korun. 

COVID – Nepokryté náklady – Sektorová podpora

Z programu budou moci čerpat podnikatelé, kterým v období od 1. listopadu do 31. prosince 2021 poklesl obrat alespoň o 50 % oproti stejnému období roku 2019 (2018). Pro organizátory akcí je pak rozhodné období 1. listopad 2021 až 28. únor 2022. Žadatelům bude poskytnuta podpora ve výši 50 % nepokrytých nákladů (70 % pro organizátory akcí). Maximální možná výše podpory na jednoho žadatele činí 1,5 mil. Kč (3 mil. Kč pro organizátory akcí). Alokace výzvy je 2 mld. Kč.

COVID 2022 – Sektorová podpora

Podpora je určená pro podnikatele s poklesem tržeb za rozhodné období alespoň o 50 %. Za každého zaměstnance v pracovním poměru získá jeden žadatel 500 Kč na den. Žádat mohou podnikatelé ve výše uvedených sektorech (kromě zájezdové dopravy). Podpora bude poskytována na období od 1. listopadu do 31. prosince 2021 do maximální výše 1,5 mil. Kč (pro organizátory kulturních a sportovních akcí vč. organizátorů seminářů, konferencí a veletrhů od 1. listopadu 2021 do 28. února 2022 do maximální výše 3 mil. Kč). Předpokládaná alokace je 1,75 mld. Kč.

COVID BUS

Podpora je zaměřena na ty zájezdové dopravce, kterým od 1. listopadu do 31. prosince 2021 poklesl obrat nejméně o 50 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019. Jeden žadatel může získat maximálně 2,5 mil. Kč, výše podpory bude i nadále odvozena od emisní třídy autobusu. Zohledněna je také kapacita autobusu dle míst na sezení. Alokace programu je 400 mil. Kč, pomoc bude vyhodnocena a proplacena v 1. pololetí roku 2022.

Žádosti v jednotlivých výzvách z programů COVID 2022 – Sektorová podpora, COVID – Nepokryté náklady – Sektorová podpora a COVID – Bus nelze vzájemně kombinovat. A nelze je kombinovat ani s COVID – Adventní trhy. Další informace k programům budou k dispozici v rámci jednotlivých výzev vypsaných na webu MPO. Předpokládaná alokace programů na pomoc podnikatelům je zhruba 5 mld. Kč.

 

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024