neděle
28. dubna 2024
svátek slaví Vlastislav
Jana Koubková
© Archiv JK



Jazzové novinky z dílny Jany Koubkové

ČR-PRAHA: V době, během níž na nás ze všech stran útočí depresivní zprávy, zejména ty spojené s pandemií, je obzvlášť potřebné jakékoli povzbuzení. A že je jazz, který odjakživa přinášel svobodu, uvolnění a dobrou náladu tou správnou volbou, si můžeme být jisti. Obzvlášť, když se tohoto povzbuzování ujme taková osobnost, jakou je právě Jana Koubková. První dáma českého jazzu nepřestává udivovat a obšťastňovat své publikum novinkami.

Autor článku: 
Martina Fialková

Nejsou to ale jen jazzové písničky samy o sobě, ať už zní přímo z podia nebo z nahrávky. V posledních pár letech ráda přidává i něco navíc. Má kolem sebe skvělý tým složený z podobně kreativních přátel – hudebníků, ale i výtvarníků, a tak se může „vyřádit“ spolu s nimi a využít toho, že se ocitli na společné jazzové vlně. K její nové písni Blues (ne)ohrožené seniorky (hudba Ondřej Kabrna, text Jana Koubková) proto vzniklo během loňské jarní pandemické vlny originální animovaný klip. V tomto po všech stránkách vydařeném dílku zpěvačka zpívá z duše mnoha dalším (ne)ohroženým a zároveň se vyrovnává se svými vlastními myšlenkami i překonanou těžkou nemocí. Přiznává, že její dny sice nejsou vždy k popukání, ale z písničky na nás dýchne moudrost a vyrovnanost, vděk a odvaha, to vše obaleno předivem jemného vtipu a šarmu. Malinko černý humor ještě dále rozvíjí rozpohybované kresby Luďka Bárty ve výborné animaci a střihu Ondřeje Pechy.

Ve stejném týmu vznikl ještě další videoklip – a to slavný Bugatti Step. Asi úplně poprvé tato populární a vrituosní skladba pro klavír Jaroslava Ježka dostala text. Otextovala ji opět sama zpěvačka, a to vskutku originálně. I tady se animace vydařila a vzniklo zábavné dílko, které je radost si poslechnout, ale i zhlédnout. Oběma počiny se tak Jana Koubková obrací na ty, kteří se obávají vyjít na živý koncert nebo zkrátka nemají čas. Ale pár minut na krátkou písničku se vždy najde, a osvěží nám i už tak ne úplně vítaný „home office“ či jiný druh domácí izolace. Stačí si vyhledat na YouTube. Janě Koubkové i všem dalším (ne)ohroženým seniorům, kteří přesto stále udržují dobrou náladu, do nového roku hodně zdraví.

Zdroj: Listy Prahy 1

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

PRAHA-ZAHRANIČÍ: Výstava Group Therapy je dialogem a konfrontací uměleckých děl z rostoucích sbírek Galerie hlavního města Prahy a Deutsche Telekom. Ve více než osmdesáti dílech od čtyřiceti šesti současných umělců reflektuje aktuální společenská témata, jako jsou ohrožení demokracie, vzestup autoritářských režimů, nesnášenlivost vůči menšinám, cizincům a lidem s odlišnými názory, apatie a lhostejnost vůči klimatické krizi, terorismus a války. Název výstavy je odvozen od vystaveného díla výtvarnice Evy Koťátkové. Vedle ní v expozici vystavují také další české umělkyně a umělci Lenka Glisníková, Daniel Balabán, bosenská umělkyně Šejla Kamerić, chorvatský multimediální tvůrce Igor Grubić nebo ukrajinská malířka Lesia Khomenko. Výstavu Group Therapy lze v Domě U Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí navštívit od 26. dubna do 11. srpna 2024.

Hl. m. Praha
Co se děje
26.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.

Celá ČR, Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Hudba
Články a komentáře
24.04.2024