„Jestli má někdo cit pro výběr zajímavých hostů a schopnost je vyzpovídat tak, že se dozvíte něco nového i o těch osobnostech, které velmi dobře znáte, je to právě Karel Šíp. Jeho nápad na divadelní rozhovory mezi čtyřma očima mě zaujal a jsem ráda, že nezůstalo jen u smělých plánů, ale že diváci České televize už brzy sami uvidí hned několik skvěle natočených dílů. Určitě to není náhrada za Všechnopárty. Ta má své fanoušky, své diváky a já věřím, že k jejímu natáčení se vrátíme hned, jak to bude možné. Ale než se tak stane, je tu Minišou,“ říká kreativní producentka Lucie Kapounová.
Karel Šíp: Nevzpomínám si, kdy jsem byl tak zvědavý na reakce diváků
Jak vznikl nápad na Váš nový pořad?
Diváky bych rád předem upozornil, že se nejedná o žádnou náhradu za Všechnopárty. Jenže neustálé čekání na zmírnění vládních opatření, které se však nedostavuje, mě přivedlo k úvaze – když takřka nic nelze, lze vůbec něco? A toto je výsledek: v prázdném divadle, bez diváků, lze vést rozhovor s jedním hostem ze vzdálenosti předepsaných dvou metrů, čili do těchto parametrů se pokud možno vejít. Tedy vést rozhovor s osobností výjimečnou, hodnou obdivu nejen mého, osobností inspirativní, takovou, se kterou si dokážu necelou hodinu povídat, a pak se mi ještě zdá, že jsme neřekli všechno. Takových osobností nemáme mnoho, ale jsou tu.
Proč název Minišou a kdo budou Vaši hosté?
Nějak se to jmenovat muselo. Stejně tak by tomu slušel třeba název Mezi čtyřma očima, Povídání potichu, Rozhovory na dva metry, Dialogy bez roušky a takových názvů bychom určitě dali dohromady víc. Zvolili jsme Minišou, což je samozřejmě nadsázka, není to vůbec žádná šou, výstižné je spíš slovo Mini. S minimálními prostředky se budu snažit do našeho povídání vtáhnout diváky tím, že se pokusím rozmlouvat se svými hosty i o věcech, o kterých v rozhovorech běžně nemluvili. Nebo vy víte, proč například Zdeněk Svěrák ve filmu „Vesničko, má středisková“ v krátkém záběru rozverně panáčkuje za oknem a má na hlavě dámské kalhotky? Nebo na co sbalil Jiřinu Bohdalovou její první manžel, otec dcery Simony a dědeček jejích vnuků Marka a Vojty?
Prvním hostem této nové série je ale Jiří Suchý, ředitel a umělecká duše divadla Semafor, které založil a v jehož útrobách s jeho laskavým svolením natáčíme Všechnopárty už víc než patnáct let. Nevzpomínám si, kdy jsem byl tak zvědavý na reakce diváků, jako v tomto případě a za sebe otevřeně říkám, že se už teď těším na další takováto setkání.
režie: Michael Čech // kamera: Jan Osten // dramaturgie: Radim Smetana // kreativní producentka: Lucie Kapounová // ptá se: Karel Šíp // odpovídají: Jiří Suchý, Zdeněk Svěrák a další
Vážené a milé srdcařky, vážení a milí srdcaři, vy všichni, kteří fandíte kultuře v naší zemi stejně jako my, vážení čtenáři,
v Místní kultuře se v těchto dnech něco „peče“, bublá to a kvasí. Odpusťte ten příměr, ale blíží se Advent a předvánoční řádění v kuchyni je před námi. Redakce Místní kultury k tomu chystá důležitou změnu, na niž bychom vás rádi upozornili už nyní – se začátkem nového roku dojde k přejmenování Místní kultury na Pro-kulturu.
PRAHA: Návštěvníky Korza Národní ohromila velkoformátová instalace slova „SVOBODA.“ a krátký film Svoboda nás spojuje.
Korzem Národní vyvrcholila kampaň Svoboda nás spojuje spolku Díky, že můžem. Středobodem oslav 35 let od sametové revoluce byla velkoformátová audiovizuální instalace. Ta se skládala z obřích písmen zavěšených na jednotlivých budovách Národní třídy. Písmena dohromady tvořila slovo svoboda s tečkou na konci. Zároveň sloužila jako projekční plochy pro premiéru krátkého filmu Svoboda nás spojuje režisérky Ester Valtrové a zpěv Modlitby pro Martu v podání herečky Anny Fialové. Přes 120 programových bodů přilákalo dle prvotního hrubého odhadu operátora T-Mobile 93 000 návštěvníků.
ČR-ZAHRANIČÍ: Jaký je rozdíl mezi emigrantem a exulantem? Dokázali spolu exulanti, kteří odešli z Československa do zahraničí v různých časových vlnách, spolupracovat? Z čeho čerpali naději? A byl to především odpor vůči totalitnímu režimu, který je přes veškeré názorové spory spojoval? Jak po 35 letech od Listopadu ´89 a návratu domů vzpomíná na život a spolupráci v londýnském exilu nakladatel, politolog, publicista a překladatel Alexander Tomský, zakladatel exilového nakladatelství Rozmluvy a stejnojmenného časopisu?
ČESKÁ TŘEBOVÁ: NP seniorského divadla pořádá Kulturní centrum Česká Třebová ve spolupráci s NIPOS-ARTAMA Praha. Proběhla o víkendu 8. – 10. listopadu 2024 v České Třebové. V druhově, žánrově a obsahově velmi rozmanitém programu bylo uvedeno devět představení. Odehrály je pro své kolegy a pro diváky českotřebovské i přespolní soubory z Desné, Homole, Děčína, Olomouce, Ostravy, Svitav, Ústí nad Orlicí, Červeného Kostelce a Holešova.