středa
18. září 2024
svátek slaví Kryštof
© Logo Vysočina filmová,



Filmová Vysočina 2019

KRAJ VYSOČINA: Vysočina je vyhledávanou atraktivní filmovou lokalitou nejen českými, ale i zahraničními filmovými producenty. Vždyť kdo by neznal legendární Postřižiny točené v Dalešicích na Třebíčsku v areálu místního pivovaru. 

Autor článku: 
luk

Na Vysočině se natočilo hned několik známých pohádek. Na zámku v Telči panoval dobrý král Miroslav v pohádce Pyšná princezna, v Telči se narodila Růženka z pohádky Jak se budí princezny, hrad v Ledči nad Sázavou se stal útočištěm filmového štábu jedné z nejúspěšnějších pohádek poslední doby Anděl Páně 2 a na hradu Lipnice nad Sázavou se točila pohádka Čert ví proč.
"Z novějších snímků jde například o Zádušní oběť, Bajkery nebo Špunty na vodě," prozrazuje Michaela Králová z Vysočina Tourism s tím, že nechybí ani představení filmových osobností z Vysočiny, jakými jsou Ondřej Vetchý a Martin Stránský, oba rodáci z Jihlavy, Otto Šimánek z Třeště a kořeny mají na Vysočině také Iva Janžurová (Žirovnice), Oldřich Navrátil a Miroslav Donutil (Třebíč).
Nejznámější filmový i divadelní vodník Josef Dvořák se stal tváří roku Filmové Vysočiny. Dvořák je rodákem z Horní Cerekve a kývl na nabídku destinační agentury Vysočina Tourism stát se ambasadorem – tedy tváří i hlasem originálního cestování po filmových lokacích Vysočiny, tedy po atraktivních místech, která učarovala filmařům a veřejnost je teď může poznat na „vlastní kůži“. Jako poděkování za pomoc s propagací rodné Vysočiny a jejího cestovního ruchu byla Josefu Dvořákovi 6. června 2019 udělena pamětní medaile Kraje Vysočina. Předal ji hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek v Divadle Lubomíra Lipského v Pelhřimově během do posledního místa vyprodaného představení Čochtan vypravuje. „Pamětní medaile Kraje Vysočina je i trochu opožděným dárkem Kraje Vysočina k letošním 77. nekulatinám Josefa Dvořáka,“ doplnil hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

Pohádky a jejich filmová místa bude letos Vysočina Tourism připomínat komunikační marketingovou kampaní . Vzniklo Logo Vysočina filmová, vychází tištěná brožura Vysočina ve filmu, která nejzajímavější filmová místa popisuje, vyvíjí se tematická část turistického portálu zaměřená na filmová místa a připravuje se komplexní tištěná, rozhlasová i online propagace v podobě tištěných článků, bannerů, PR článků i rozhlasových spotů.

Nejen filmoví fanoušci, ale třeba i příznivci výletů budou chodit po zajímavých místech spojených s filmařskou tematikou, plnit drobné úkoly, zaznamenávat je do Filmového pasu, aby na závěr svého filmového putování získali odměnu.

 

ZDROJ

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

ČR: Začíná dvanáctý ročník celoroční soutěže ČT :D pro děti všech věkových kategorií. Tentokrát je mottem Uka dobro, a jak název napovídá, nejen úkoly, ale také inspirativními pořady, rozhovory i hrami poradí, jak pečovat o vztahy s ostatními a ukázat druhým dobro. Každý měsíc čeká na malé účastníky nový úkol, zapojit se mohou také ve science centrech po celé České republice.

Celá ČR
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Nepřehlédněte
18.09.2024

MOST: Divadelní Piknik Volyně, celostátní přehlídka amatérského činoherního a hudebního divadla se kvůli výstavbě obchodního centra na zahradě původního festivalového působiště přesune do Ústeckého kraje, konkrétně do Mostu.

Ústecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Soutěže a festivaly
Co se děje
18.09.2024

ČR: Nakladatelství Galén právě vydalo knihu unikátní zpovědi dvou žen, které prožily část svého života se stejným narcistickým partnerem. Jejich příběhy doplňují autentická vyprávění dalších dvanácti žen, jež rovněž prošly zkušeností domácího násilí. Příběhy plné bolesti, strachu o děti a bezmoci v souvislosti s prokazováním psychického násilí se rozhodně nečtou lehce, ale mohou čtenáře varovat a zároveň jim pomoci.

Celá ČR
Knihy, literatura, média, Ostatní
Co se děje
17.09.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Jana Tomšů ze spolku Zlínský zvěřinec.

Zlínský kraj
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Vzdělávání
Články a komentáře
18.09.2024