ŠUMPERK: Sedm bluesových kapel z Česka, Slovenska, Polska a Spojených států amerických v sobotu 9. března vystoupilo na pódiu DK Šumperk, kde se uskutečnil již jubilejní dvacátý ročník mezinárodní soutěže Blues Aperitiv. Postoupit do hlavního programu 24. ročníku festivalu Blues Alive, který se letos koná od 14. do 16. listopadu, jich mohlo ale jen pět...
Účinkující na soutěži vybrala porota z 30 přihlášených kapel podle zaslaných demosnímků.
V sobotu 9.3. pak finalisté předvedli to nejlepší z jejich repertoáru, což náležitě ocenila vedle publika také porota, v níž letos zasedli rozhlasový redaktor a hudební publicista Milan Tesař, polský promotér a vydavatel známého časopisu Twoj Blues Andrzej Matysik a dramaturg festivalu Blues Alive Ondřej Bezr.
„Porota se jednomyslně shodla, že letošní, dvacátý ročník Blues Aperitivu, byl kvalitativně zcela vyrovnaný a jeden z nejlepších za celou historii pořádání soutěže. Zvítězit a zahrát na listopadovém Blues Alive by si zasloužil každý ze sedmi účinkujících večera. Pravidla však jsou neúprosná a porota po mimořádně dlouhé diskusi zvolila postupující, kteří jsou zde uvedeni. Doufáme, že letošní Blues Aperitiv je signálem stále rostoucí kvality bluesové scény v České republice, na Slovensku a v Polsku a s velkými nadějemi vyhlížíme příští ročník,“ uvedl dramaturg festivalu Blues Alive Ondřej Bezr.
VÝSLEDKY BLUES APERITIV 2019
Do hlavního programu Blues Alive (Šumperk 14. - 16.11.2019) postupují:
Caramel Black (PL)
Beans & Bullets (SK)
Tony Bigmouth Pearson (SK)
Cena diváků:
Beans & Bullets (SK)
Do hlavního programu Blues Alive (Chorzów 17.11.2019) postupují:
Giedi Prime (CZ/USA)
Na letní scénu Blues Alive v rámci festivalu v Boskovicích postupuje:
Juraj Schweigert & The Groove Time (SK)
Zdroj: Michaela Horáková, Blues Alive, s.r.o.
ČR: Z redakce Místní kultury Vám naposledy přejeme hezké vánoční svátky a šťastné vkročení do Nového roku. Proč naposledy? Po více než třiceti letech se náš časopis dočká nového názvu PRO KULTURU a s ním také proměny webových stránek www.pro-kulturu.cz, které, jak věříme, budou přehlednější a lépe uzpůsobené pro prohlížení na chytrých telefonech.
Co se však nezmění, bude chuť i nadále vytvářet spolu s Vámi obsah časopisu. Uvítáme Vaše tipy, společně vkládané pozvánky, příspěvky a příběhy a také nové čtenáře, sledující i followery na sociálních sítích.
Pojďte s námi tvořit Pro kulturu – portál dobrých témat a zpráv!
Vaše redakce
ČR: Původně vystudovaná lékařka v oboru pediatrie v roce 1988 tajně složila v Plzni doživotní řeholní sliby a o půl roku později byla přijata do noviciátu mnišek dominikánek. Od roku 1991 až dosud je ve službách dominikánského řádu a církve. V letech 1998 – 2010 působila na biskupství v Hradci Králové jako asistentka biskupa královéhradeckého a poté jako asistentka arcibiskupa pražského, kardinála Dominika Duky OP v Praze. V této roli měla příležitost naplnit heslo sv. Dominika i kardinála Dominika Duky „In Spiritu Veritatis“ a přispět ke kultivovanosti veřejného a církevního života.
Jak ostatně uvádí ve svém životopise: „Jsem vděčná, že jsem mohla být při realizaci sousoší sv. Vojtěcha a Radima na Libici, na jednom z nejstarších archeologicky probádaných míst naší země, nebo sousoší sv. Vojtěcha, Radima a Radly umístěného v katedrále sv. Víta. Podobně zahájení Via Sancta Mariana, rozjímavého putování z Prahy od Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí do Staré Boleslavi k Palladiu země české na sv. Silvestra 2019, chápu jako dar Ducha svatého. Těší mě také spolupráce s Hnutím na vlastních nohou – Stonožka, kde jsem mohla uplatnit svou původní pediatrickou profesi a starost o ty nejmenší.“
ČR: Divadelní streamovací platforma Dramox spouští tolik očekávanou aplikaci pro Google TV (dříve Android). Po chytrých televizích LG a Samsung tak diváci naladí všechny divadelní záznamy Dramoxu i na televizích Sony, Philips, Hisense, TLC a mnoha dalších. Drtivá většina diváků tedy bude moci během svátků sledovat divadlo online pohodlně z velké televizní obrazovky.
ČR: Vánoční pohádky jsou dlouhá léta symbolem českých Vánoc. Generace diváků si je spojují s rodinnou pohodou, vůní cukroví a kouzlem svátečních dní. Statistiky z loňského roku sice potvrzují, že zájem o pohádky neochabuje, ale zároveň se čím dál hlasitěji ozývá kritika na adresu jejich klesající kvality. Může si česká pohádka udržet své pevné místo na vrcholu televizní zábavy, nebo čelíme postupnému úpadku tohoto kdysi zářivého žánru?