pondělí
2. září 2024
svátek slaví Adéla
Hejtman L. Okleštěk uprostřed
© KÚ Olomouc



Sokolovna v Prostějově omládla

PROSTĚJOV: První část rozsáhlé rekonstrukce má za sebou sokolovna v prostějovské místní části Čechovice. Dvěma miliony korun na ni přispěl také Olomoucký kraj. Špatný stav objektu trápil sportovce léta.

Autor článku: 
Bc. Eva Knajblová

„Budova se začala stavět v roce 1938, dokončená ale byla až po válce. Od té doby se do ní mnoho neinvestovalo, probíhala jen běžná údržba. Například nosná konstrukce hlavního sálu a rozvody ústředního topení byly v havarijním stavu,“ řekl předseda TJ Sokol Čechovice Josef Velešík.

Rekonstrukce za téměř osm milionů korun zahrnovala přístavbu hlavního sálu, opravu nosné konstrukce, moderní elektroinstalaci a rozvody vytápění. Nové jsou také sportovní povrchy v hlavním sále i přísálí a sociální zázemí v přízemí budovy.

„Podporu při budování sportovní infrastruktury jsme deklarovali v programovém prohlášení kraje. Dnešek je tak dokladem toho, že svoje sliby plníme,“ uvedl při slavnostním otevření modernizované sokolovny Ladislav Okleštěk, hejtman Olomouckého kraje.

V plánu je ještě druhá etapa oprav. Ta počítá s vybudováním nástavby, kde vzniknou šatny a sociální zázemí. Přibude také rampa pro imobilní návštěvníky.

„Sokolovna je po celý týden velmi vytížená. Dopoledne sem chodí cvičit žáci z nedaleké základní školy, odpoledne pak patří jednotlivým oddílům, které naše tělovýchovná jednota sdružuje. Probíhají tu i nejrůznější společenské akce,“ doplnil Velešík.

TJ Sokol Čechovice patří k největším tělovýchovným jednotám na Moravě. Má na 450 členů všech věkových kategorií, kteří působí v oddílech kopané, stolního tenisu, nohejbalu a zápasu.

 

Bc. Eva Knajblová
Odbor kancelář hejtmana
oddělení cestovního ruchu a vnějších vztahů
Jeremenkova 40a
77911 Olomouc

 

 

 

 

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024