úterý
3. září 2024
svátek slaví Bronislav
© © Jan Andreáš, zdroj: http://www.olomouc.eu/aktualni-informace/aktuality/18900



Město vyhlašuje soutěž na využití areálu Letního kina Olomouc

OLOMOUC: Město přijalo záměr dlouhodobého pronájmu areálu Letního kina. Prostor téměř hektarového areálu, který se nachází na atraktivním místě samotného úpatí olomouckého Dómského návrší, tak může nově poskytnout příležitost k zajímavému využití.

„Na myšlenku dlouhodobého, konkrétně desetiletého, pronájmu Letního kina Olomouc přivedla majetkoprávní komisi rady města žádost stávajícího nájemce o prodloužení nájemní smlouvy,“ popisuje náměstek pro majetkoprávní záležitosti Filip Žáček. „Vzhledem k tomu, že se jedná o velmi cennou lokalitu s velkým potenciálem, je snahou Rady města Olomouce dát prostor k představení projektů na oživení areálu letního kina co nejširšímu spektru možných zájemců. Jsme přesvědčeni, že jediným hodnotícím kritériem nemůže být pouze cena, proto jsme schválili netradiční model soutěže na využití areálu, který umožní významně zohlednit rovněž kvalitu předloženého záměru,“ přiblížil majetkoprávní náměstek primátora Filip Žáček.

V rámci soutěže na využití areálu byla proto stanovena jednotlivá váhová kritéria, kdy nabídnutá výše nájemného, která musí dosáhnout minimálně výše obvyklého nájemného, aby město dostálo povinnosti dle zákona o obcích, bude mít hodnotu 30 %. Zbývající procenta hodnotících kritérií byla dána k dispozici kvalitě předloženého záměru, a to následovně: popis podnikatelského záměru na využití kulturního areálu a ekonomický výhled (váha kritérií 40 %), harmonogram přípravy, realizace a zprovoznění kulturního areálu (váha kritérií 20 %), reference (váha kritérií 10 %).

Záměr celkového využití areálu dává prostor i pro investice do lokality ze strany případných zájemců. Předložené nabídky však musí být v souladu s Územním plánem Olomouc, příslušným regulačním plánem a územní studií evidovanou pro danou lokalitu, která může být v návaznosti na vybranou vítěznou nabídku upravena. „Hlavním cílem těchto kroků je další oživení dané části města se zachováním letního amfiteátru včetně parkové zeleně,“ upřesňuje náměstek Žáček.

Zájemci mohou své nabídky zasílat v termínu do 15. února 2016, v případě potřeby jim další podrobnosti poskytne odbor majetkoprávní magistrátu.

ZDROJ 

Mohlo by vás také zajímat...

JIHOMORAVSKÝ KRAJ: Tradiční dotační program má oproti předchozím letům jednu zásadní změnu, a to v termínech, kdy se o něj mohou zájemci ucházet. Zatímco dříve byl schvalován a uveřejňován v lednu daného roku a žádosti o dotace byly přijímány v druhé polovině února, nyní tak mohou zájemci o krajskou podporu činit už od 1. až do 31. října. Kraj na rozvoj kultury v příštím roce vypsal 15 milionů korun.

Jihomoravský kraj
Instituce a kulturní zařízení
Co se děje
02.09.2024

PRAHA: Rekola, česká bikesharingová společnost, představuje nový projekt propojující městskou cyklistiku a umění. Na sto deseti vybraných kolech v Praze se objevují polepy a odkazy na sociální sítě mladých českých talentů. Každé z těchto kol nese jedinečné umělecké dílo nebo odkaz na hudbu, poezii či grafiku. Mezi zapojené umělce a umělkyně patří hudebníci Lil Fault, The Interlude a Pastavbacku, Ay$kr, Devotch666 a Karolina Beranová, básníci Antonín Zhořec, Anna Smetanová, Josef Kináč a Nikola Týčová a vizuální umělci Max Butrón, Matyáš Melíšek a Amélie Počarovská. Ulovit si kolo a zažít inspirativní jízdu s jedním z umělců mohou lidé do konce roku.

Hl. m. Praha
Cestovní ruch, Knihy, literatura, média, Hudba, Výtvarné umění, Ostatní
Co se děje
30.08.2024

PRAHA: Kulturní produkční platforma ProFitArt se kromě produkce divadelních inscenací zabývá také kreativním vzděláváním. Aktivity mají významný sociální dopad, zaměřují se na psychomotorický vývoj dětí, podporu mentálního zdraví a emoční inteligenci. Součástí tohoto proudu jsou například workshopy pro děti a pro pedagogy Učení cirkusem pod vedením lektorů Cécile Da Costa a Roberta Janče a také nejnovější projekt s názvem Tanec a duševní zdraví (nejen) ve školách, který ProFitArt realizuje ve spolupráci s britským souborem Company Chameleon a Švandovým divadle na Smíchově.

Hl. m. Praha
Děti a mládež, Instituce a kulturní zařízení, Divadlo a tanec, Vzdělávání, Menšiny a cizinci
Co se děje
27.08.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Barbory Votavové, brand manažerky Knihobotu, knižního online secondhandu.

Celá ČR
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média
Články a komentáře
28.08.2024