ČR: Pokud hodláte vybavit vaše zařízení novou oponou nebo opravit starou, případně si pořídit další jevištní techniku, můžete se obrátit na společnost Stardom s.r.o., která se na tuto oblast specializuje. Dlouhodobě se tak stará o oblast kultury, resp. zkvalitňuje prostory pro její provozování, a to nejen v České republice. Realizuje obnovu kulturních zařízení na míru a dle přání zákazníka, a zvládá i náročnější atypická řešení. Prioritně si zakládá na spokojených klientech.
Chtěla jsem vědět trochu více, tak jsem se zeptala jednoho člena z týmu společnosti, Daniela Skoumala:
Kdy vaše firma vznikla?
Naše společnost vznikla v roce 2013, nicméně většina z vedení společnosti v této oblasti působila již řadu let před samotným vznikem.
Máte v ČR konkurenci, případně, jak se od ní vaše společnost liší?
Pokud se budeme bavit o konkurenci je nás méně, protože instalace této techniky vyžaduje značné know how a to není lehké získat, v tomto ohledu je společností v našem oboru málo.
Kdo jsou vašimi klienty?
Klienty se stávají převážně obce, města, defakto jakékoliv kulturní zařízení od divadla po muzeum nebo kino, ale také i soukromé subjekty, a nově se začleňuje i do developerských projektů. Působnost společnosti je Česká republika a země střední Evropy.
Co přesně zákazníkům nabízíte?
Nejčastěji šití opon ze sametů a moltonu, zatemňovacích závěsů včetně kolejnicových systému, truss konstrukce a zastřešení podií, dodáváme stage neboli jevištní podesty pro různá vystoupení, instalujeme speciální taneční povrchy nejen pro baletní školy, ale také pro Základní umělecké školy (ZUŠ), dodáváme projekční plochy a kino plochy a také luxusní látkoviny. Nově se zaměřujeme na akustické řešení pomocí využití sametů, světla a zvuku.
Můžete to rozvést?
Zmíním, že většina kulturních zařízení vznikala v šedesátých letech, přičemž životnost opon je maximálně 15 let. V takovém případě zajistíme kompletní obnovu kolejnicového systému, ušijeme nové opony na jeviště a do hlediště, dodáme projekční plátno, projekční techniku, scénické osvětlení, dodáme ozvučení dle přání a možnosti klienta, instalujeme jevištní povrchy či dodáme pro externí anebo mobilní použití jevištní podesty včetně možnosti kompletního zastřešení pomocí truss konstrukce. Mnohdy nás oslovují i taneční školy a Základní umělecké školy, kde dokážeme dodat speciální taneční povrch, tzv. baletizol. Jedná se o speciálně upravené PVC, kde je zásadní odlišnost v povrchové úpravě, skluznosti. To zajišťuje tanečníkům různé možnosti využití daného povrchu. Nově řešíme i akustické problémy v kulturních zařízeních (Kulturní dům, víceúčelový sál apod), kde se většinou při architektonické řešení zapomene na výslednou akustiku v daném prostoru. Řešení je stavební, drahé a byrokraticky náročné, a zde nastupujeme my. Naše řešení spočívá v práci s těžšími samety, případně s kombinacemi látek tak, abychom vykryli vyšší tóny s kterými právě tato zařízení mají problémy, a na druhou stranu to i pěkně vypadá. Na trhu se můžete setkat s řadou nabídek, mnohdy vás zarazí proč jsou některé samety a další látky extrémně levné. Zde se snažíme dělat osvětu, protože klienti neví jaké jsou možnosti na trhu, a že volba dražšího sametu se klientovi dlouhodobě vyplatí. Nejčastěji jsou totiž levné samety jen polosamozhášivé, tedy jejich nástřik nehořlavosti je limitován dobou 2 let, kdy společnosti, které vám tento samet prodají, zasílají dopisy o obnově nástřiku, samozřejmě zpoplatněném a v dlouhodobém horizontu se nejen zvýší finanční náklady, ale nrostou i manipulační (sundat a znovu pověsit). My nabízíme samety všechny jen permanentně samozhášivé anebo Trevírového typu.
To by asi chtělo dovysvětlit...
Permanentně samozhášivé obsahují nástřik, které nemusíte každé dva roky obnovovat kvůli požární bezpečnosti, ale budou sloužit do doby než daný závěs vyperete. Pak samozhášivost končí a nástřik se musí obnovit. Druhá varianta je Trevírový typ a tento samet můžete kdykoliv vyprat a daný materiál zůstane stále samozhášivý. Je to způsobeno speciální výrobou daného materiálu, kdy již při výrobě se tento materiál stává doživotně samozhášivý. Všechny naše samety a látkoviny obsahují certifikace na vysokých úrovních požární bezpečnosti B1. V současnosti se zaměřujeme převážně na instalace těchto věcí, nicméně je za námi silné know how v dané oblasti, a proto dokážeme službu provádět s velkou přidanou hodnotou.
Můžete alespoň trochu nastínit finanční stránku a dodací lhůty, dejme tomu na příkladu opon?
Dodací doba od objednání je 2 - 3 týdny s komplet předáním hotového díla. Co do finanční stránky jde zcela určitě o investici, protože sortiment, například opony, mají životnost až 10 a více let. Na druhou stranu se jedná o podporu kultury, která je vždy vidět.
Které subjekty se mohou pyšnit některým z vašich produktů?
Mezi naše významné realizace lze zařadit: Šternberk, Vlachovice, hokejová hala Třinec, Bohuslavice nad Vláří, divadlo na Šantovce, divadlo Kolín, Orel Moutnice, Odry, Vrskman a další. Pro více referencí určitě doporučujeme podívat se na naše webové stránky do sekce reference, které mohou sloužit i jako nástroj inspirace pro potenciální zájemce o informace a produkty z naší řady.
Chystáte na tento rok nějaké novinky?
V současnosti pracujeme na vývoji dalších unikátních produktů zaměřených do naší oblasti, můžeme prozradit, že se bude jednat o vývoji pódiových systémů, nebo jak někdo nazývá praktikáblů, které využívají převážně divadla, obce a kulturní centra. Co do oblasti klientské, připravili jsme na tento rok akci, spočívající v slevě 5 % na dodávky s montáží. Tato akce je platná od ledna do prosince 2016. Pro nabízenou slevu je možné se přihlásit na email: kultura@stageandtech.com.
*Uvedená sleva se nevztahuje na objednávky čistě na zboží, ale na dodávky obsahující montáž. http://stageandtech.com/reference
ČR: Z redakce Místní kultury Vám naposledy přejeme hezké vánoční svátky a šťastné vkročení do Nového roku. Proč naposledy? Po více než třiceti letech se náš časopis dočká nového názvu PRO KULTURU a s ním také proměny webových stránek www.pro-kulturu.cz, které, jak věříme, budou přehlednější a lépe uzpůsobené pro prohlížení na chytrých telefonech.
Co se však nezmění, bude chuť i nadále vytvářet spolu s Vámi obsah časopisu. Uvítáme Vaše tipy, společně vkládané pozvánky, příspěvky a příběhy a také nové čtenáře, sledující i followery na sociálních sítích.
Pojďte s námi tvořit Pro kulturu – portál dobrých témat a zpráv!
Vaše redakce
ČR: Původně vystudovaná lékařka v oboru pediatrie v roce 1988 tajně složila v Plzni doživotní řeholní sliby a o půl roku později byla přijata do noviciátu mnišek dominikánek. Od roku 1991 až dosud je ve službách dominikánského řádu a církve. V letech 1998 – 2010 působila na biskupství v Hradci Králové jako asistentka biskupa královéhradeckého a poté jako asistentka arcibiskupa pražského, kardinála Dominika Duky OP v Praze. V této roli měla příležitost naplnit heslo sv. Dominika i kardinála Dominika Duky „In Spiritu Veritatis“ a přispět ke kultivovanosti veřejného a církevního života.
Jak ostatně uvádí ve svém životopise: „Jsem vděčná, že jsem mohla být při realizaci sousoší sv. Vojtěcha a Radima na Libici, na jednom z nejstarších archeologicky probádaných míst naší země, nebo sousoší sv. Vojtěcha, Radima a Radly umístěného v katedrále sv. Víta. Podobně zahájení Via Sancta Mariana, rozjímavého putování z Prahy od Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí do Staré Boleslavi k Palladiu země české na sv. Silvestra 2019, chápu jako dar Ducha svatého. Těší mě také spolupráce s Hnutím na vlastních nohou – Stonožka, kde jsem mohla uplatnit svou původní pediatrickou profesi a starost o ty nejmenší.“
ČR: Divadelní streamovací platforma Dramox spouští tolik očekávanou aplikaci pro Google TV (dříve Android). Po chytrých televizích LG a Samsung tak diváci naladí všechny divadelní záznamy Dramoxu i na televizích Sony, Philips, Hisense, TLC a mnoha dalších. Drtivá většina diváků tedy bude moci během svátků sledovat divadlo online pohodlně z velké televizní obrazovky.
ČR: Vánoční pohádky jsou dlouhá léta symbolem českých Vánoc. Generace diváků si je spojují s rodinnou pohodou, vůní cukroví a kouzlem svátečních dní. Statistiky z loňského roku sice potvrzují, že zájem o pohádky neochabuje, ale zároveň se čím dál hlasitěji ozývá kritika na adresu jejich klesající kvality. Může si česká pohádka udržet své pevné místo na vrcholu televizní zábavy, nebo čelíme postupnému úpadku tohoto kdysi zářivého žánru?